Perşembe, Nisan 27, 2006

sınır

serin ve ıslak bir bahar sabahı saat on bir. yağmur yağmıyor ama şemsiyemi kaptığım gibi sokağa atıyorum kendimi. arkadaşımla buluşuyoruz ve sonra yürüyerek minibüs duraklarına yakın bir yere gelip bekliyoruz. günlerden pazar, hava bozuk, malum yolcu olmayınca bekle dur. sonunda geliyor minibüs, atlıyoruz, istikamet bir sınır kentine.

kente varıncaya kadar her zamanki gibi yolcu inip biniyor, inip biniyor. bir adam oturuyor yakınıma, nahoş kokular geliyor, ekşitmiyorum suratımı, kapamıyorum burnumu. aklıma “Ah Kalbim” filmi geliyor, şemsiye filmi diyorum ben ona. içinde koyun ve tavuğun olduğu otobüs geliyor aklıma, sağa sola bakıyorum üstelik, var mı acaba bu tür bir şey diye.
sonra bir kadın biniyor, incecik dal gibi. bir oğlu var, bir kızı, bir de kucağında bebeği. düşünüyorum, kim bilir daha kaç tane doğuracaktır bu kadın, şu yaşında üç taneyse… oğlan kusuyor sonra minibüse, kadın telaşlanıyor, millet şikayete başlıyor, ister istemez yüzümü ekşitiyorum ama yadırgamıyorum hiçbir şeyi.
etraf dümdüz, buğdaylar başak verecek kadar büyümüş, her taraf yemyeşil.
bir yerde toplu lojmanlar gibi duran aynı tip bir sürü ev yolun solunda sıralanıyor. arkadaşım, zamanında buraya Türklerin getirilip yerleştirildiğini anlatıyor. o zamanlar Araplar çoğunluktaymış o kesimlerde.
önce yakınlarda bir tel örgü görüyorum, sonra o tel örgüye gittikçe yaklaşıyoruz, yaklaşıyoruz ve sonunda hemen dibinde bitiyoruz, yol o tellere paralel ilerliyor.birinin ya da bir devlet kurumunun arazisi diye düşünüyorum önce. arkadaşım “işte sınır” deyince inanmıyorum, böyle sınır mı olur diyorum, hem sınır telinin dibinde yol mu olur, sınır teli böyle ince küçük bir şey mi olur, hani mayınlı arazi?
düşündüğüm, öyle tahmin ettiğim hiçbir şeye benzemiyor. sadece boyu benim kadar spiral şekilde bir tel örgü. telin hemen solunda yol. sınırın öteki tarafı Suriye. mayınlı arazi Suriye tarafındaymış. biraz sonra sınır karakolunun nöbetçi kulesini görüyorum, sonra da karşı taraftaki sınır köylerini.
şaşırıyorum gördüklerime, sınır sadece düz ve spiral tellerden ibaret, koskoca ülke sınırı. “bütün her şey bu incecik tel için mi? “ diye soruyorum kendime, garipsiyorum, yadırgıyorum ve üzülüyorum.
şimdi Türkiye’deyim, bir adım atsam Suriye’de olacağım, işte her şey bu kadar basit.

eğer sınır görmediyseniz, bir gün mutlaka gidip görün. öyle gümrük kapısı falan da değil, işte böyle tellerin dibine kadar gidin ve görün hayatın işte bu bir adım kadar basit ve boş olduğunu.
sonra oturun bir daha izleyin Propaganda filmini. işte o zaman her şeyi çok daha iyi anlayacaksınız.

71 yorum:

rks dedi ki...

İvriz,
Çok güzel betimlemişsin.
Her erkek asker olamaz, her asker de sınırda görev yapamaz.
İşte bir sınır jandarma olarak, senin bu yazdıklarını görünce aklıma Türkiye-Irak sınırındaki günlerim, Habur, Şehitmesut, Siyahkaya, Ovaköy bölükleri, Nikon gözetleme dürbünleri, G3 tüfeklerimiz ve günde 6 saat hiç çıkarmadan giydiğim 13-14 kiloluk çelik yeleğim...

Haaa unutmadan tellerin dibine kadar gidin diyorsun da o kadar kolay değil Türkiye-Irak sınırı için. Sanırım Türkiye-Suriye sınırı için bu mümkün olsa gerek.

Murat Artan dedi ki...

şu aralar suriye sınırındaki mayınları temizliyorlar Tarkan, bu yerler tarıma açılacakmış.
ama benim tellerin dibine kadar gittiğim yer önceden beri mayınsız, eh mayın olamaz zaten çünkü tellerle yol yan yana. orada tellerin öteki kısmı mayınlıymış, ama onlar da kalmayacak sanırım.

demek askerliği sınırda yaptın, çok zor bu tür askerlik, komandoluk da zor. bakalım bizim kısmetimize ne düşecek:)

rks dedi ki...

Askerliğin her türlüsü zor.
Gerçi şimdi Genelkurmay'da falan yapanları görünce kendi kendime burada 3 ay yapmaktansa 6 ay boyunca Şırnak'ta yaparım diyorum.

Sen doktor olduğuna göre. Tabip asteğmen olarak yapacaksın yani 12 ay...

Su dedi ki...

Iskenderun'a tatile gittigimde kucukken Suriye tarafina gecmistik Sumerlerden kalan tarihi kalintilari gormek icin. Hayatimda ilk defa sinir gormustum, ilk defa teker uzerinde sinir gecmistim. Yillar sonra Nir'le evlenip Israil'e tasininca sinirda yasadik. Problemler bir tarafa dursun; biraz otemdeki topragin baska bir ulke, baska insanlar, baska bir dil konusuyor olmasi beni hep acayip buyulerdi. Sanki zamanda yolculuk fikri cinsinden garip bir buyulenme. Bir tarafimiz Suriye, diger tarafimiz Lubnan'di. Cok guzel topraklar...

Kraltrak dedi ki...

Yunanistan sinirina en yakin yerlesim birimlerinden biri babamin, Bulgaristan'a en yakin yerlesim birimlerinden biri de annemin memleketi! Bu yaziyi okuyunca heyecan duyup uye oldum bu siteye! Ama duydugum heyecan Yunanistan ve Bulgaristan sinirlarindan değil, Irak sınırından idi. Askerlik arkadasimi gorunce duydugum heyecan. Biz Tarkan ve arkadaslarim ile hep bugunlerin hayalini kurardik askerde. "Bir gun askerlik bitecek ve biz bu anilarimizi gogsumuzu gere gere anlatacagiz" derdik. Unutmustum bu hayalleri kurdugumu, yazilarla hatirladim...
Tesekkurler herkese, selamlar Tarkan...
Hakan, Sehitmesut...

Adsız dedi ki...

işte bende orada tam Şehit Mesut ta görev yapıyorum nikon gözetLeme dürbünLeri 50 nolu kule... su kaynağı sonra 13 nolu mevzi Levazım depo arkası Hezil Çayı Pehh... GururLuyum Şırrnak Silopide AsKer olmak Herkese nasip olmaz hem de şehitmesut gibi ırağa bukadar yakın bir yerde...

Adsız dedi ki...

la tarkan niye yalan söylüyon sen sehitmestu siahkayayı nikonu nerede gördün

hrg dedi ki...

ulan tarkan ne yalancısın , hayatında nikon dürbün gördün mü bakalım. Taburda götünü büyüttün ibne.

hrg dedi ki...

siyahkaya günleri gelmiş aklına, ulan o saydığın yerlerde askerlik yapan hakan, her hafta gidip oralarda çalışan ben (harun) sen ne zaman gittinde gördün oraları ben seni hiç görmedim şehitmesutta siyahkaya da , Pis yalancı

Adsız dedi ki...

slmlar arkadaşlarr...bende şehitmesutta görev yaptım..gerçekten sınırda askerlik yapmak herkese nasip olmaz...zor günlerdi ama güzeldi..değerliydi....

Adsız dedi ki...

Sıyahkaya, karargah altı nikkon:) Hezil cayı, sinahd vadisi, Zaho yolu. Kuzey bolgesı :)) Taslarla orulmus Sıyahkaya yazısı... Guzel gunlerdı, yıne cagırsınlar yıne kosarak gıderım.


299.KSD.

Adsız dedi ki...

slm milet ben de şehitmesutta askerlik yapdım obüs batarya dj sekman

Adsız dedi ki...

Slm millet bu saydığınız yerlerde uzun süreler kaldım.

Adsız dedi ki...

Nikon falan yahu uluorta konuşulmaz bunlar. Oldu olacak kroki verin. Veya şöyle "Mültecinin Yol Haritası". Bu kadar basit olmamalı.

Adsız dedi ki...

ben de 2.jan. sınır taburunda yaptım ark lar!84/4 bütün karakolları gordum sınırdakı!en babası sıyahkaya ama!manzarası yeter!ben merkez deydım tabur da ama butun karakolları gordum!sınır da askerlık yapmak gusel be!yıne cagırsalar gıtmezsem şerefsizim!

Adsız dedi ki...

ben sehıt mesutda gorev yaptım ve bızzat orasının pıadeden devır alırken askerlerımle cıcek gıbı yaptık 2000 yılında gorev yapanlar bılır benı orda nasıl ve nesartlarda orasını gul gıbı yaptıgımızı

Adsız dedi ki...

slm ben fırat 1983/2 şehit mesut derdi gibi dermanı olan gudubetsıs terk edilmiş kasaba ne anayı nede babayı hatırlatan 1983/4 ali birolu yutan allahsız diyar(=_=) allah kalanlara yardım edsın ŞEHİT MESUT

Adsız dedi ki...

Selam Arkadaslar Ben askerlıgımı Sıyahkayada 18 ay yaptım...Sıyahkayada yapanlar ıyı bılırler Kusey üs bolgesı cavusuydum acmı gıdıp geldık o meshur mengen mevzııne..gonderseler tekrar bırakın 18 ay ı 118 y bıle yaparım yeterkı bu guzelım VATANIMIN bir avuc topragına dokunmasınlar..kanımın son damlasına kadar vermeyen şerefsızdır...(Murat BİNGÖL)

Adsız dedi ki...

ArkadasLar yorumlarınızı yazarken Isım ve Tertıbınızı belırtırsenız gercekten cok ıyı olur belkıde gorusemeyen arkadaslar burada bulusabılırler (Murat BİNGÖL 1982/4 Kuzey üs Bölgesi Çavuşu)

Adsız dedi ki...

Herkese slm
Yankale karakolunda 4 ay Siyahkaya cehenneminde 8 ay kaldım Kuzey 1 deydim bizim dönemimizde hezil pusularının üzerinde üs bölgeleri vardı oralarda kalıyorduk 93/94 yıllarında oradaydım Ercan üsteğmen bölük komutanıydı Ruhu şad olsun kahpe bir mayın oyununda şehit düştüğünü öğrendim oraları bilenler hatırlar hamam boğazı geçidinden sonra allaha emanetsin çok şey yazmak isterim ama sanırım konuyu dağıtmasam iyi olur 73/1 Muhammet YILDIRIM

Adsız dedi ki...

mrb yıne fırat 1983/2 şehıtmesut topcu batarya yaw devrelerim kimse gelmıyor burya olm malmısınız bıraz internet takılın da bır mrh başalım sivillik rahatmı geliyor hanı ölümüne kankalar
ayıp sıze fırat begec bunalım ölümüne (=_=)
kıral devre 1983/2 şehit mesut

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben 73/2 olarak siyahkayada askerlik yaptım beni orada benim dönemimdeki arkadaşlar jilet diye tanır hala siyahkayadaki günlerimi unutamam rahmetli ercan üst teymen bizm bölük kamutanımızdı ben onun gibi bir komutanla görev yapmakyan her zaman gurur duyarım allah kabrini cennet eylesin tanıyanlar köprü dizisini seyretsin oradakı üst teymen nekadar benziyor su an arada askerlik yapan arkadaşlara allah kolaylık versin orada askerlik yapan arkadaşlarada selam

Adsız dedi ki...

murat bingöl kardeşim bende siyahkayada idim hulusi önder kahramanlar bitmez kardeşim

Adsız dedi ki...

Hulusi kardesim İsmin Yabancı degıL eger Kısa donem ve yazıcı olarak yaptıysan SİYAHKAYA da bırlıkteydık...!Ne gunlerdı yaa , 2-3 ay banyo yapmadıgım zamanları bılırım Traş olucak suyumuz olmadığı , Mevziide kar ı eriterek içtiğimis gunler , bir o kadar zor bir o kadar GuzeLdı...Ve ömür boyu unutamam o meşhur Cudi dagının , Sinath vadısının , Jalda dagının , ve elbettekı Got tepenın o meshur manzarasını... (1982/4 Kuzey üz Bölgesi çvş.)

dedeerol dedi ki...

merhaba ben dedeerol ben 1986/1 tertip ve şehit ütğm ercan şahin karakolunda (siyahkaya) askerliği tamamladım aklımdan çıkmayan birkaç şey yazayım dedim öncelikle akrebi yılanı çıyanı onların hepsinden beter ve kahpe pkk sı ondan sonra geçmişindeki kahramanlıkları çalışkanı hezil çayı kere sırtı sivritepesi kışın soğugu yazın sıcağı fırtınası hamam boğazı kuru ekmeği jalda dağı zaho kampı yani anlayacağınız 12 ay boyunca olumlu olumsuzgecen hayatı hjiç birzaman unutmak mümkün değil ama olsun tekrar gel desinler yine giderim 12 değil ölene dek vatan sağ olsun herşey vatan için

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar siyahkaya artık süper biryer olmuş orada askerlik yapan arkadaşlara selam

Adsız dedi ki...

76/3 şehit mesut Ali asteğmenin timinden ercan teğmen ersin teğmen zamanları intikamcı konyalı

Adsız dedi ki...

selam arkadaslar 76/3 300 herkese selamlar hani neredesiniz esas sıkıntılı donemde askerlik yapan devrelerim neredesiniz

Adsız dedi ki...

31 ocakta not yazan kardeş bende 76.3 üm isim ş mesutta

Adsız dedi ki...

slm arkadslar bende siyah kayada askerlik yaptım 84/1 devre olarak beni metrixs adnan üstegmenin söfürü olarak tanınırım gunde 4 saatlik uykuylan sınır devriyesi yaptım tam 12 ay boyunca gercekten yasayan bilir ordaki yasamı bazen bi zevkimiz vardı bizim cuma günü hezil cayına ıraklılar gelirdi caya inerlerdi durbunlen onların kıcına bakardık başka eglence yokduki
=)

Adsız dedi ki...

ben 89/90 yıllarında asteğmendim oaralarda. eren-şehitmesut, hezil ve siyahkaya da aylarımı verdim o günleri hala yaşıyorum, yaşayan bilir oranın zorluğunu mengen'i eski siyahkayayı ve hamamboğazından sonraki yanlızlığı. Ahmet Asteğmen

Adsız dedi ki...

selam bende 86/4 tertip olarak yaptım susuz elektırıksız tel cekmıyo ama ortamı super dostluk kokuyor heryanı ben bıtırdın ınsallah dıyer sılah arkadaşalrım ve butun askerler burun ları dahi kanamadan sevdıklerıne kavuşurlar beni surduler ıykıde surduler orası cennet dogayla ımkansızlıklarla ugraşmak ınsana hayatta kalmasını ogretıyooo

Adsız dedi ki...

selam bende 86/4 tertip olarak yaptım susuz elektırıksız tel cekmıyo ama ortamı super dostluk kokuyor heryanı ben bıtırdın ınsallah dıyer sılah arkadaşalrım ve butun askerler burun ları dahi kanamadan sevdıklerıne kavuşurlar beni surduler ıykıde surduler orası cennet dogayla ımkansızlıklarla ugraşmak ınsana hayatta kalmasını ogretıyooo

Adsız dedi ki...

selam bende 86/4 tertip olarak yaptım susuz elektırıksız tel cekmıyo ama ortamı super dostluk kokuyor heryanı ben bıtırdın ınsallah dıyer sılah arkadaşalrım ve butun askerler burun ları dahi kanamadan sevdıklerıne kavuşurlar beni surduler ıykıde surduler orası cennet dogayla ımkansızlıklarla ugraşmak ınsana hayatta kalmasını ogretıyooo

Adsız dedi ki...

selam bende 86/4 tertip olarak yaptım susuz elektırıksız tel cekmıyo ama ortamı super dostluk kokuyor heryanı ben bıtırdın ınsallah dıyer sılah arkadaşalrım ve butun askerler burun ları dahi kanamadan sevdıklerıne kavuşurlar beni surduler ıykıde surduler orası cennet dogayla ımkansızlıklarla ugraşmak ınsana hayatta kalmasını ogretıyooo

Adsız dedi ki...

selam bende 86/4 tertip olarak yaptım susuz elektırıksız tel cekmıyo ama ortamı super dostluk kokuyor heryanı ben bıtırdın ınsallah dıyer sılah arkadaşalrım ve butun askerler burun ları dahi kanamadan sevdıklerıne kavuşurlar beni surduler ıykıde surduler orası cennet dogayla ımkansızlıklarla ugraşmak ınsana hayatta kalmasını ogretıyooo

Adsız dedi ki...

selam bende 86/4 tertip olarak yaptım susuz elektırıksız tel cekmıyo ama ortamı super dostluk kokuyor heryanı ben bıtırdın ınsallah dıyer sılah arkadaşalrım ve butun askerler burun ları dahi kanamadan sevdıklerıne kavuşurlar beni surduler ıykıde surduler orası cennet dogayla ımkansızlıklarla ugraşmak ınsana hayatta kalmasını ogretıyooo

Adsız dedi ki...

şehitmesutta 96-97-98 de kalan arkadaşlar nerelerdesiniz ben aliasteğmenin timi

jiletjaleci dedi ki...

merhaba arkadaşlar

jiletjaleci dedi ki...

selam arkadaşlar

sensörcü dedi ki...

arkadaşlar görüyorumki herkes siyahkayanın kahrını çekmesine rağmen o zor günleri iyi bir anı olarak hatırlıyor. İşte türk milletinin özelliğide burada zaten biz acılarla, zorluklarla doğduk büyüdük ve yaşıyoruz.2005-2007 yıllarında orada görev yapan herkese sevgiler BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜZERİNDEKİ KANDIR, TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR. SENSÖRCÜ

Adsız dedi ki...

76/1 selam arkadaşlar.siyah kaya kara karalolu 3 kez görevli olarak gittim.(mayın temizleme timi)son gidişim şafak 32 derken mayın patlaması sonucu yaralandım.ama çok şanslıyımki eski sağlığıma kavuştum...ordaki günlerimi hiçbir zaan unutamam

Adsız dedi ki...

SLM ARKADAŞLAR NAZIMDINCER KARAKOLUNDA 84/3 TERTIP AVLAKANDISI
TAS KULESI PISKOPAT SEDAT ÜSTEĞMENİ UNUTULUR O GÜNLER LAN İBNE DEWRELER NERDESİN OLUM

Adsız dedi ki...

selam arkadas lar ben serkan 87/1 tertip im şht kd pyd yzb nazim dincer karakolun da gorev yaptım havancı olarakzorgünler di ama atlattım

konyalı bülbül dedi ki...

sensörcü heralde seni hatırlayacamben 86_1 siyahkaya da topçu olarak yaptım kanka topçu siyahkaya ya hareket getirdi sayemizde hareket gördünüz tertiplere slm siyahkayada askerlik gitmeyen bilmez başkadır hemde BAMBAŞKA KONYALI BÜLBÜL

konyalı bülbül dedi ki...

DEDEEROL kanka ERCAN ŞAHİNE birkaç defa banyo yapmaya siyahkayadan geldik bende 86_1 yaptım bize baya yakındı ERCAN ŞAHİN

Adsız dedi ki...

slm 1983/2 şht mesut fırat begec bunalım devrelerım nerdesınız olm az ınt takılın mallar slm yolayın arada allaha emanet olun bunalım adanalı

Adsız dedi ki...

slm arkadaslar bende sıyahkayada askelıgımı yaptım 76/2 olarak

samsunluabdullahcan dedi ki...

slm ben 77/3 tertip abdullah samsunlu benim tertiplere ve tüm şehit mesutta askerlik yapanlara slm

beyaz dedi ki...

slm millet bende 2000 de ordaydım bi karakol inşaatına pusuya giderdik. şehit mesutu geçince çalışkana dönen ayrımda sağda bir karakol inşaatıydı. jandarmalar yapıyodu. ne oldu o karakol orda görev yapan varmı bi mesaj atsın bana merak ettim yaw

Adsız dedi ki...

77/3 abdullah can sizin tertip sarı bayram 3 timden benim badiydi telefonu varmı saygılar

Adsız dedi ki...

slm dostlar ben 72/4 tertip yankale karakol çavuşu oraları ve oradaki arkadaşlarımı çok özledim keşke tekrar askere alsalar seve seve giderdim o zamanları yaşayanlar bilir teskere aldığımız günü askerliğin 4 ay daha uzaması bize denk gelmişti o zamanda askerlik yapan arkadaş varsa yazsın konuşalım

Adsız dedi ki...

merhaba arkadasım 72/4 ben siyahkayadaydım şehit ercan şahin döneminmderuhu şadolsun burada geçen günler hiç unutulurmu bizim zamanımızda oralarda askerlik yapmak gerçekten bir onur olarak hissediyorum tabi ki şimdide öyle bizim zamanımızda koşullar zahada zordu ama hayatım boyunca oradaki arkadaşlığı dosluğu görmek zor orada arkadaşlık bambaşka selamlar bütün arkadaşlara

Adsız dedi ki...

slm şehitmestta askerlik yapan 97-98-99 yıllarıda orda olan dostlar nerdesiniz ben samsunlu abdullah can ersin teğmenin tininden 77 3 tertipler rahim atçeken deniz ulçeysın ayhan bebek fatih turgut adil kaplan hasan ali yılmaz daha niceleri hepinize slm lar

Adsız dedi ki...

Selam arkadaşlar 77 ye 2 tertip olarak 1997-98 de Siyahkaya'daydım karargah destek bl. inşaatcı Ahmet Onbaşı.. 8nci bl.,9ncu bl. Kuzey Bir, Sehit Mesutta askerlik yapan Ayrıca Görümlü ve Çalışkan'daki herkese tekrar selamlar.Bu söz Siyahkaya'da arkadaşlarımla yaptığımız gazinonun duvarında hala duruyor mu bilmiyorum ama onu oraya yazdığım günü hiç unutmuyorum.Sizinle paylaşmak istedim: "VATANIN KIYMETİNİ TOPRAĞINI KANLARIYLA SULAYANLAR BİLİR" Hepiniz Allah'a emanet olun.

Gürsel dedi ki...

selam gardaşlar bende siyahkayada
81/2 lant şöförü olarak askerliğimi yaptım ben gürsel
oralar nası yine güzelmi kuzey üs bölgesi,nizamiyesi,göt tepesi,kaya tepesi,hezil çayı,hamam boğazı,saddamın garagolları,kene sırtı,sinat vadisi,sindi boğazı,şehit mesut,eren karakolu oaraları çok özledim beni tanıyan arkadaşlar varsa cevap bekliyorum hepinizi çok seviyorum

Gürsel dedi ki...

ya arkadaşlar siyahkayayı çok özledim ordaki arkadaşları
lant şöförü serkan dere,traktör şöförü muhammed,şörland şöförü kel musayı,ünimok şöförü hakkı,kantinci murat,kasap muhammed,jeneratörcü tolga,gökhan astsubay,adını hatırlayamadığım bütün arkadaşlara çok selamlar
hepinizi çok özledim

Gürsel dedi ki...

murat bingöl kardeş ismin hiç yabancı gelmiyor 81/2 devrelerle
hiç görev yaptın mı susuz galdığımız günlerde sende orda mıydın biz 4-5 ay susuz kaldık hatta ben lantla su kaynağından
yani hamam boğazının ordan çok su çektim ünimokla beraber iki haftada bir banyo yaptığımızı oda
su olursa tıraş olamadığımızı yemek kaşıklarını su olmayıp limon suyu ile yıkadığımızı unuttun mu?
ama yinede güzel günlerdi o zaman arkadaşlık ve kardeşlik vardı

Adsız dedi ki...

arkadaşlar sene 1993 siyahkayada telsizci olarak görev yaptım
o dönemde askerlik yapan tüm arkadaşlar beni çok iyi tanır. üst ercan şahin ve 7 arkadaşımız şehit edilirken ordaydım. komutanımızın sevdiği askerlerden biriydim. o dönemde askerliğini siyahkayada yapmış olan arkadaşlarla yazışmak isterim
herkese selamlar

Adsız dedi ki...

erhan devren nasılsın beni hatırlarsın sen jaleci kısaca jilette diye bilirsin biz bazı arkadaşlarla hala görüşüyoruz ilhanlan sıhiye erolla daha var not bırakırsan haberleşiriz selamlar saygılar

Adsız dedi ki...

ercan sahinn 84\3 ibrahimm aydınn

Adsız dedi ki...

HERkez güzel şeyler yazmŞŞ OKUDUM BAŞTAN AŞIĞIYAA AMA BENDE 200 5 200 6YILRINDA GÖREV YAPTIM WE BENIDME ANLTAMK İSTEDİĞİM Bİ ANIM WAR.SİYAHKAYA BÖLÜĞÜNDE BİR GÜn YAZ SIÇAĞINDA BÖLÜĞÜN ARKSINDA MAHALLEDEN BERABER GİTTİĞİM SİLAH ARKADŞIMLA OTURUP IRAK TARAFINA CİPS YIYODUK.TABI HAYALLERİN BİNİ BİN PARA.NASIL OLSA ASKERLİK İŞTE BİTERMİİ.SAOL TARAFIMZDA KAYATEPE BÖLÜĞÜNDEN GUNLUK EKMAK ARABASI GELIO YILANLI YOLDA MALUM GUNDUZ GÖZÜ OLDUGU ICIN COK RAHAT GELIOOO BIZDE BIR YANDAN İZLIYORUZ DEWREMLEE.AMA OYLE BI SEY OLDUKII ILK DEFA O AN ÖLCEGIMI ANLADIM WE KORKTUM.GÖZLERMIZIN ÖNÜNDE ANTİ TANK MAYINI PATLADIWE O ARAÇ OLDUGU YERDE TAM 10 METRA SOLA FIRLADI GOZLERIME INANAMADIM WE INANIN KORKUNC BRŞEYYDİ.HEMN PATLAMA SIRASINDA IRAK TARAFINDAN SİLAH SESLERİ GELDİ O BÖLGEYE BAKAN GÖREVLILERR SICAK CATŞMA BAŞLADI WE BİZDE BUYUK SILAHLARDA DESTEK WERDIK ANCAK KISA SUREŞLI OLDU BU WE BENDE DAHIL OLMAK UZERE HEMN BİR TİM ÇIKTIK YOLA ORAYA WRDIGIMZDA TUMEN KOMUTANIMZLA BIRLIKTE ORDAYDIKK GORDUGUMDE GOZLEIRME INANAMADIM WE O HEP HABERLERDE GORDUGUM KOL WE BACAK KOPMALARINI ORDA GORUNCE INANIN DUNYAM BİR DAHA DEĞİŞTİ.ARKDŞIMIZN AYAĞINDAKİ KAVALA KEMİĞİNİ VİTES KUTUSUNDA GÖRÜNCE ARTIK BAKAMADIM ZTEN WE HEMN HELIKOPTER GELDI BOLÜĞÜMZDEN HASTENE SEWK EDILDI O GUNDEN SONRA ZOR GLDIM KNDIME AMA INANIN. BU BİR KABUS GIBIYDI YINEDE SUNA INANIRIMM O GUNDEN SONRA BETERIN BETERI WRDIR DEYIPP CARESIZCE GUN SAYMAYA BASLDIM SON GUNA KADARDA BU ASKERLIGIN BITMICEĞİ ÜMİT EDIYODUMYA .İŞTE BUNA ASKERLIK DERIM BENN ...

Adsız dedi ki...

327. ksd ben önder.ercan şahin karakolunda gorev yaptım 2009 yılında.gerçekten kısa da olsa orda askerlik yaptıgım için gururluyum.Bir defasın da tümen komutanı tümgeneral tahir bekiroglu gelmişti,denetim için. her yeri denetledi sonra bana donerek sen kısa dönemmisin dedi.bende hemem tekmil verdim. dogrudur komutanım dedim.Bak dedi kısa da olsa burda gorev yaptıgın için gurur duyman gerekir burda herkes askerlik yapamaz dedi.Kısacası herkes Siyahkaya da askerlik yapamaz.

Adsız dedi ki...

Ich wollte mit Ihnen in dieser Frage reden. cialis bestellen paypal viagra billig kaufen [url=http//t7-isis.org]levitra rezeptfrei[/url]

Adsız dedi ki...

apdullah can slm ben ahmet yıldız 77/4 yücel yüzbaşının postası artı mevlüt assubayın bende ahmet_yildiz-@hotmail.com

Adsız dedi ki...

arkadaslar ben 65\4tertip olarak hezil karakolunda 1986 ve 87 yıllarında hezil karakolunda görev yaptım tüm pusuların üzerini saçla kapattım çok güzel günlerimiz geçti orda ahmet yılmaz namı deger ahmet onbası eskişehirden

Adsız dedi ki...

gardaş hepinize selamlar bende Kayatepede yaptım bilirmisiniz siyahkayanın karşısı jalda, sinat, hami tepe, zaho

Adsız dedi ki...

selam arkadaslar ben abdurrahman yalınkılıç calışkan taburu karargah bölüğü 120 mm havancı 10 ay siyahkayada görev yaptım anladımki en zor askerlik en güzel olanıdır hayatın herseyini tatık ama o güzel arkadas ortamını o havayı unutmadık eger beni tanıyan varsa siyahkaya yada calışkandan 83/4 tertipler mutlaka arayın 05356615974

Adsız dedi ki...

74-2 95 yılında siyahkaya karakolunda jaleci ve ekremci izmir tireden

Unknown dedi ki...

76/1 şehitmesut Muhabere Metin , var mı aranızda aynı dönem olanlar not bırakın haberleşelim..

Unknown dedi ki...

Selem arkadaşlar şehit mesut nasl bi yer anlatırmısınız bi yakınımı oraya verdiler askerligine çok merak ediyorum. Teşekkürler