Pazartesi, Nisan 17, 2006

eğlencelik (!) bir olay

geçen cuma AÜ Ziraat Fakültesi'nde 2. Cansuyu Bayramı vardı. şenlik sırasında kampusta olaylar çıkmış, dışarıdan bir grup okulu basmış falan. ben o sırada arkadaşımı aradım, olaylardan ve nerede olduğundan da haberim yok. " şu anda nerdeyim biliyor musun?" diye sordu, gürültüden anlaşamadık ve telefon kapandı. ben herhalde tenha bir yere gidip beni arayacak diye düşünürken bir saat geçti, beni aradı ve durumu anlattı. " okulu bastılar, telefonu kapadığım gibi kaçtım, kusura bakma." derken ben gülmeye başladım. "keşke ben de orada olsaydım, birlikte kaçardık!" diye keyifleniyordum. şimdi okul kantininde olduklarını, polisin dışarı çıkarmadığını söyledi, ben de " yoksa tuvalete mi saklandın, ben olsam en üst kata çıkar, millete nanik yapardım" diye eğleniyordum. o da bana " macera yaşamak istiyorsan buraya gel!" diyerek gülmeye başladı ve sihirli kelimeyi söylemiş oldu.
vaziyet çok kötü elbette, bir bayram günü, millet konsere gelmiş ve olay çıkıyor, benim aklımsa macerada. birine bir şey olsa ya da benim başıma bir şey gelse böyle konuşamayacağım tabii ama huyum kurusun, kötü şeylerden bile kendime eğlence çıkarabiliyorum. doğru mu yanlış mı bilmiyorum ama içimden böyle geliyor, böyle yapıyorum.hem yalnız ben değilim bunu yapan. ben eğleniyorum ama başkaları bu işe ne der, işte onu da bilmiyorum.

4 yorum:

Murat Artan dedi ki...

bu konuda çok haklısın, başkasına bir şey olmasını asla istemem.

ancak olan bir şeyle eğlenmek bu, olmayan bir şeyi yaratarak onunla eğlenmek değil.
ayrıca bu olayda yaralanan bir iki öğrenci olmuş, bu durum elbette çok üzücü, bir bayramda böyle şeylerin olmasını kimse istemez.

olaya biraz felsefik ya da psikososyal olarak bakabilirsen sanırım daha iyi anlarsın beni.

pragmatizmi bilir misin? faydacılık felsefesidir. ben kötü bir olayın altında bile faydalı olabilecek şeyler olduğuna inanırım. tarihi de incelersek bu savı kanıtlayacak çok şey bulabiliriz.
en iyisi burada keseyim,yoksa saatlerce yazacağım buraya.

seni sıkmadım umarım:)

rks dedi ki...

MyJulyet'e katılıyorum. Macera yaşayım derken arkadaşlarının falan katledildiğini falan görürsün. Aman dikkat et.

Gamzeli dedi ki...

Aman böyle olaylar şakaya falan alınmaz ...Allah korusun dikkat et..

Murat Artan dedi ki...

sağolun arkadaşlar, gerçekten dikkat ediyorum zaten bu meselelere, şakaya alınacak şeyler değil bunlar.
hayata sürekli pozitif yönden bakmayı öğrendiğim için bütün mesele. yoksa böyle olayların olmasını kimse istemez.

@myjulyet, çok kitap okuduğun belli, bir yazını okumuştum döktürmüşsün:)) tebrik ederim.