Cuma, Mayıs 19, 2006

benim adım kutikula, ya senin?

“duydun mu, yan sınıflardan birinde bir kız varmış, adı da Fizyon’ muş!” diye başlayan muhabbetin “ne-hadi be-gerçekten mi-aaa-ilginç!” diye devam ettiği lise yıllarından bir gündü, benim de çocuğum olsa ismini ne koyardım acaba diye düşünmeye başlamıştım. ne enteresan bir isimdi bu böyle, anlamı da ya atomun parçalanmasıydı, ya da atomların birleşmesi, zaten hep karıştırırdım. kızın babası elektronikçiymiş meğer, ismini fizyon koymuş. hemen araştırmaya başladım, acaba ne olabilirdi benim çocuğumun ismi? sonunda bulmuştum, kutikula olabilirdi mesela, hem çok garip bir isimdi bu. “kutikula gel evladım!”, “kutikula, yapma böyle çocuğum!” gibisinden cümlelerle çocuk büyütmek ne kadar güzel olurdu işte bunu da bilmiyordum ama iyice yatmıştı kafama, kutikula olacaktı çocuğumun adı.
Ne demekti kutikula? bitkinin en dış tabakalarından birinin adıydı bu, koruyucu dokuya dahildi. meristem de güzel isimdi bak, o da bitkideki dokulardan birinin adıydı. ikinci çocuğumun adı meristem olacaktı. nitekim o Fizyon adlı kız sonraları benim sınıfıma düşmüştü ve işin aslını anlamıştık ki kardeşlerinden birinin adı eküle diğerinin adı da nebula idi. aman Allah’ım, ne garip bir aile! bu kızın sayesinde eküle ve nebula diye iki fizik terimini kelime dağarcığımıza katmıştık ki ne büyük bir şanstı(!) bizim için.
sonra ne oldu, ben vazgeçtim artık bu isimlerden. ne güzel isimlerimiz vardı bizim, ne işimiz vardı kutikulayla, meristemle falan. hem el alem(!) ne derdi sonra!

6 yorum:

U.T dedi ki...

hahaha ivriziim sen o işi bayanlara havale et takma kafana böyle şeyler :)))

Murat Artan dedi ki...

ah olur mu yahu, ben de karışırım o işe, mutlaka karışırım bensiz çocuğa isim mi verilirmiş, yapma azizim yapma:))

Handan dedi ki...

Kardeşim kız olsaydı ismini Kristal koymak için diretecektim. Annemler kristal olur mu dediklerinde, altın var güümüş var diyerek onları ikna ediyormuşum. Neyse ki erkek oldu da o sıralar aşık olduğum Ahyan Işık'ın hatrına Ömer oldu ikinci ismi :) (AMan canım, adam filimlerde Ömerdi çoğunlukla:)

Belki de o yüzden kızım olmadı bilmiyorum. Gerçi ben zaman içinde Kristalden Ayşegül'e dönüş yapmıştım ama :)

Bir ara Can , Oraj ismini düşünüyordu. Bir bulut türü. Hani şu pamuk gibi gökyüzüne uzananlardan :)

Amma da söyleyeceğim varmış. Ama dur asıl sözümü unutmayayım. Ne yapıp ne edip insanın aklında üç beş isim bulunmalı. Çocuklara isim koymak hiç kolay değil zira. Biz Metehan'a karar verdiğimizde, bebeğim 10 günlük olmuştu. Neredeyse büyüsün de ismini kendi alsın diyecektik :)

Günaydın ...

Gamzeli dedi ki...

Çok iyi İvriz yaa...Çocuğuna süper isimler bulmuşsun..Ayy allahıma çok şükür ismimde bir bozukluk yok..
İyi akşamlar...

Murat Artan dedi ki...

handan, metehan çok güzel bir isim, ben çok beğeniyorum bu ismi.
bir de, benim babam meteorologdur, ondan bildiğim kadarıyla "oraj" şimşek ve gök gürültüsüne verilen toplu isim; mesela oraj rasatları var meteorolojide, şimşek ve gök gürültüsü olursa yeri yönü saati tesbit edilip oraj rasatlarına kaydediliyor;ama belki bir buluta da verilmiş olabilir ismi, belki bu şimşek yapan bulutların adıdır, ya da bilmiyorum işte..:))

gamzeli, demek beğendin bu isimleri ya da ironi yapıyorsun valla çözemedim:))

tarkan, foton ismi çok komik yahu kahkahalarla güldüm:)))
cansın tıpkı johnson gibi,ama doğukan kulağa cidden hoş geliyor.
türevi çok severim ben yok mu integral of harika bir şey, derya derya:))
matematik olarak aklıma asimptot geliyor biraz zor söylenir bir de transpoze var, bunu deyince aklıma kötü şeyler geldi bak neyse boşver çenem açıldı yine:))
en iyisi matris:)

Gamzeli dedi ki...

Sanırım ben bi İroni yaptım :))