Perşembe, Haziran 30, 2005

Bilimin gelişen ülkesi Türkiye

Hürriyet gazetesinde okudum,Türkiye bilim yolunda hızla ilerliyormuşSon dönemlerde bilimsel makale yayımlamada en hızlı artış gösteren ülke sıralamasında ikinci,bilimsel makale yayımlamada da yirmi altıncı sırada yer almış ve en çok tıp alanında yayımlanmış bunlar.Benim gibi bilime,araştırmaya ve teknolojiye önem verenler için çok önemli bir haber bu.Bilim alanında gelişiyor olmamız gerçekten sevindirici.Nitekim ben geleceğimi bu yolda planlıyorum.İnsanlığa hizmet etmek,arkamda bir şeyler bırakmak en büyük idealim.Bu kısa dünyaya yaşayıp ömrümü doldurmak için gelmedim ben.Gereksiz,önemsiz,sıradan bir insan olmak kadar insanın başına gelecek daha kötü bir durum düşünemiyorum kendi şahsım adına.Geçenlerde bir makale daha okudum gazetede ve kesip sakladım.
Erenet Bilgisayar A.Ş.'nin sahibi Serhat Özeren'in başarı hikayesi bu;belki okumuşsunuzdur gazetede. İTÜ'de uçak mühendisliği okurken,bir yandan da bilgisayarla uğraşmaya başlayan Özeren,kendini epey geliştirmiş.Okul bittikten sonra Lever'de ücretsiz olarak çalışmaya başlamış.Amacı bir şeyler öğrenmek,kendini geliştirmekmiş sadece;firmanın elemana ihtiyacı yokmuş.Çalışkanlığını fark etmişler ve işe almışlar.O kadar çok çalışıyorlarmış ki ekip arkadaşlarıyla,bu bazı günler 14-15 saate kadar çıktığı oluyormuş.
Daha sonra kendi şirketini kurmuş,şimdi 15 milyon dolarlık cirosuyla Türkiye'nin ve dünyanın önde gelen bilişim şirketlerinden birinin Patronu. 4 kişi ile işe başlamış ve şimdi 140 kişilik bir şirketler zincirini oluşturmuşlar.
İşte inanmak,çalışmak ve başarmak adına mükemmel bir hikaye.Gerisini düşünmek size kalmış.
Eğer ayrıntısıyla okumak isterseniz,28 Haziran 2005 tarihli Hürriyet gazetesinin Ekonomi linkine tıklayabilirsiniz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ve suanda c5mobile genel mürdürü : )suan onun emrine calisiyorum...