Cumartesi, Temmuz 02, 2005

Geçenlerde"Shintler'in listesi" adlı fimi izledim ilk defa,sanırım çoğunuz bilir bu filmi.Ben sinema yoksunu bir insan olduğum için,doğal olarak izlememiştim;nitekim bu film şöyle dursun,gündemdeki birçok yeni filmi bile izlemedim.Utanarak söylüyorum,en son iki yıl önce sinemaya gittiğimi hatırlıyorum,gittiğim film neydi onu da hatırlamıyorum.Ama artık zamanıdır,çünkü bir üniversiteli olarak bol sosyal hayatım olacak.
Neyse,bu film beni çok duygulandırdı,gerçekten bir başyapıt.Yakın arkadaşım,grup üyelerinden biri olan namıdeğer "skandal" İlhan bir musevi vatandaşı.Kendisine skandal dememizin sebebi ise çok.İlhan öyle bir insandır ki,hiçbir şeyden çekinmez,çok pişkin bir insandır.Evinize geldiğinde her deliği karıştıran,buzdolabını açan,çekinmeden canı ne istiyorsa söyleyen,tuvalete gittikten sonra banyonun terliğiyle çıkan,evin içine ayakkabılarıyla dalan,ulu orta geğiren,bir yere gidecekken her an sizi satabilen,espri yapmaya çalışıp da bizi bezdiren,oldukça sakar(En son markette ojelerin bulunduğu rafın tümünü yere sermiş,restorantta yemek yedikten sonra nasıl becerdiyse montunu giyerken güzelim porselen tuzluğu kırmış,dershanede oturduğu sıradan çıkarken ayağı takılıp yere yapışmış,bir keresinde de arkadaşımızın üstüne,hem de kasık bölgesine kola dökmüştü vesaire...) ve tam bir süt çocuğu...Evini aradığımızda ebeveyninden biri çıkarsa bize"Ne yapacaksın İlhan'ı ?"diye soracak kadar hemde.Bu arada kendisi 19 yaşında...

Geçenlerde İstanbul'a gitti kendileri.Neco,ben ve kendisi otururken şöyle bir konuşma geçti aramızda:
-İstanbul'da bir kampa gideceğim,iki ay çalışıp 200 dolar alacağım ama iki ay çok fazla gidip gitmemekte kararsızım.
Neco:-Ne kampı bu?
-İlhan:Ya Yahudi çocukların geldiği bir kamp,yaz kampı.
Ben:-Toplama kampı değil değil mi?
Bizi aldı bir gülme.Bunun üzerine İlhan'ın verdiği yanıt şu:
-Ya,ya.Toplama kampı,böyle gaz odaları falan varmış.Yakında beni sabun olarak kullanabilirsiniz,he he..
Oldukça güldük bu lafa.Önemli olan şu ki İlhan alınmıyor böyle şeylere,kendisi dahi katılıyor espriye.Aslında ağlanacak hale gülüyoruz ama...

Şu da bir gerçek;İlhan'ın bunca skandallıklarına rağmen ondan vazgeçemiyoruz,seviyoruz onu.Demek ki sevgi diğer olumsuzlukları silebiliyor,kısmen de olsa.
Ama İlhan'la aynı evde yaşamak mı?Düşünmek bile istemiyorum.
Biz böyle iyiyiz,aman aman..!

Hiç yorum yok: