Pazar, Temmuz 03, 2005

Şurdan burdan araklamalar

Bizim halkımız bir garip,niçin garip;şunun için ki istediği zaman parasını tedavülden kaldırabiliyor.Nasıl oluyor anlamıyorum ama böyle işte.Geçenlerde kantinden bir şeyler aldım,oraya bakan bayana elli bin niyetine beş tane bir kuruş uzattım,bana ne dedi:Bunları kimse almıyormuş...Hoppala!Daha ne kadar olduki piyasaya gireli bu paranın,ne çabuk öyle çekiliyor tedavülden?Halbuki ne kadar sevinmiştim bir kuruşlara;nitekim 490 bin liraysa bir şey,500 bin vermeyecektim,on bin liramı geri alacaktım.Ancak gelin görün ki bizim esnaf milleti çoktan kaldırmış tedavülden,Merkez Bankası'nın haberi bile yok.Eskiden 25 binliklerin tedavülden kaldırıldığını duyduğumda"Geç kaldınız,millet çoktan kaldırdı bile."deyip geçmiştim.Ama bu haksızlık,şunun şurasında sadece beş ay olmuştu başıma bu durum geldiğinde.Yepyeni bir para ama geçmiyor,olaya bak!
Haydarmanhattan ya da Manhattanhaydar,hangisi daha güzel?Bence ilki.Haydarpaşa'ya ikiz kuleler yapılması planlanıyormuş,bence süper bir fikir.Zaten pek iç açıcı bir görüntü sergilemiyor orası,çirkin bir tersanesi var,tren garı da olmasa düşünemiyorum bile.İstanbul gibi bir metropolde böyle çağdaş yapıların olması çok iyi olur.Zaten var ama bence tarihi dokusu bozulmadan gökdelenler sıralanmalı böyle şehirlerde.Umarım Haydarpaşa garının silüetini gölgelemez bu gökdelenler;yoksa sorun olmaz,çok yakışır.
Bir de özgün olmayı başarabilsek...

Hiç yorum yok: