Salı, Temmuz 05, 2005

sokaklardan araklamalar

Dün akşama doğru Antakya'nın dar sokaklarından birinde yürüyorum eve doğru;birkaç tane kızlı erkekli çocuk grubu oyun oynuyorlar kendi aralarında.Tabii ben de kulak misafiri oldum biraz,oyunları nasıl bir şey anlamadım ama erkek çocuklardan biri gruba sordu:Mahsun Kırmızıgül'ün sahilde çektiği klibin adı?Hemen bir kız atladı:Sarı Sarı!Diğer çocuklar üzgün bir şekilde anlayamadığım garip sesler çıkarıyordu ben onları geride bıraktığımda.Düşündüm;yahu şu hale bak,iki kere iki kaç eder diye sorsan bilmezler;ama kimin nasıl ,nerede klip çektiğini biliyorlar,paparazzi gibi.
Daha bu sabah NTV'de dinledim,fazla televizyon izleyen çocukların okul başarısının düştüğü ve bu kişilerin üniversiteye girme oranlarının diğerlerine göre daha düşük olduğu yurtdışında yapılan bir araştırmayla kanıtlanmış.Buyrun,görün bizim çocuklarımızı;sabah uyanıyorlar televizyon,akşam yatıyorlar televizyon!Nitekim uzmanlar en fazla iki saat izlemesini tavsiye ediyorlarmış.Ama tv'lerimiz biribiri ardına yarışıyorlar nasıl daha çok izleyici çekebiliriz,diye.Sezon bitti dizilerden kurtulduk derken ardı arkası kesilmeden yeni diziler ekrana geliyor ve birçoğu da gereksiz.Elbette dizi izlenmeli ama bu kadar değil,seçici olmak lazım.Şimdi bir de dizi ödülleri çıktı,daha bir özendiriliyor millete.Her şeyin bir dengesi,nizamı olmalı,aynı tabiat gibi.Halk bilinçli olsa bu kadar dizi türemez,biz de ekranda kaliteli diziler izleriz.Bizden üç katı nüfusa sahip ABD'yi de geçeceğiz bu gidişle.
Bu arada,Aliye,Haziran Gecesi,Avrupa Yakası ve Kurtlar Vadisi'ni izlemenizi tavsiye ederim:)

Hiç yorum yok: