Salı, Ocak 02, 2007

eski ve yeni

Bu sabah radyonun açılmasıyla birlikte neşeli Türk sanat müziği nağmeleri beni uykumdan uyandırıp kendime getirdiğinde birdenbire çocukluk günlerim geldi aklıma. Eski bir radyomuz vardı o zamanlar, hani herkesin çatı aralığına çıkartıp paslanmaya bıraktığı cinsten. Galiba bizim evin ilk radyosuydu bu ve epeyce bir süre de kullanılmıştı bizim evde. O radyoda hep alaturka şarkılar çalardı bol bol, TRT kanallarından başka bir şey çekmezdi çünkü. Bayram sabahı o radyo açılırdı ve hep böyle hareketli alaturka klasikler doldururdu evin içini. Bu sabah radyoyla birlikte yine o eski günlere gittim, Müzeyyen Senar “ben esmeri fındık ile, fıstık ile beslerim.” Diyordu o güzel sesiyle. Sonra düşündüm, hani herkesin diline pelesenk olmuş bir söz vardır ya “nerede o eski bayramlar” diye, acaba benim eski bayramlarım da şimdikinden güzel miydi? O zamanlar eski radyomuz vardı, şimdi yok ama yine de eskiye ait aradığım bir şey yok gibi. Sadece özlediğim işte bu alaturka şarkılar ki onu şimdi de dinleyebiliriz, üstelik eski radyomuz hala sağlam ve çatı arasında da değil. Sevindim bu duruma, çünkü eski nasılsa şimdi de öyle devam ediyor bizde. Gerçi yaşım çok genç ve eski dediğim kaç yıl öncesi ki diye düşünmeden edemiyorum ama olsun. Umarım eskiye ait çok fazla özlem taşımam hayatım boyunca.

8 yorum:

DRNEFES dedi ki...

ben okadar eskiye değil ama izmirde olduğumuz sevdiklerimizin hala hayatta olduğu bayramlaşmaya doya doya gidebildiğimiz zamanlara dönmek isterdim..samsunda bayramların bize göre tadı yok pek:(

Adsız dedi ki...

Esmeri fındıkla beslemek lazım :))

Su dedi ki...

Bizde bayram adetleri ancak birkac sene once annemin Bodrum'a tasinmasiyla basladi. Burdan pek devam ettirilmiyor ama.

Gamzeli dedi ki...

Eskileri aklıma getirmek benim çok hoşuma gider...Dalarım uzun uzun iyi gelir...Benimde hatırladığım çok şey vardır senin gibi :)

Murat Artan dedi ki...

menapoz abla, haklısın,başka şehirde bayramın tadı olmuyor hiç.
umar,:)))))
su,bayram olmasa bile sydney in yılbaşı kutlamaları çok güzel,hep imrenmişimdir.
gamze, eskileri anmak iyidir, sevdiklerinin kıymetini anlarsın, güzel günlerin kıymetini fark edersin,bundan sonrası için o günlerden ders alırsın. bende sevdiklerime olan bağları hep kuvvetlendirmiştir eskileri hatırlamak. gerçi çok bir eskimiz yok ama olsun.

Yeditepe İstanbul dedi ki...

ben esmeri fındık ile, fıstık ile beslerim

Bir de şimdiki şarkı sözlerine bakar mısınız?
Ah azizim aah!

Adsız dedi ki...

newyorkta olmak isterdim yılbaşı ama nişantaşıda fena değildi :D

Gamzeli dedi ki...

Olsun yinede bizim için eski :)