Perşembe, Haziran 01, 2006

ışık bizimle olsun

eskiden, önemli bir olay olduğunda farklı bakış açılarının bu olayı nasıl yorumladığını merak eder ve biri solcu, biri sağcı, biri de tarafsız görünen gazetelerden alırdım. olayı yorumlayış biçimlerini derinlemesine okur, ufkumu genişletirdim. sonra düşünmeye başladım, keşke siyasal bilimler okusaydım diye. benden iyi bir SBF öğrencisi olurdu, öyle olsaydım eğer, her gün bu üç gazeteyi alır, didik didik eder, önemli olayları ve köşe yazılarını keser saklardım. bazen bunu amatörce yapasım gelirdi ama yapmak istesem de bir amacı olmayacağı için yapmazdım.
şimdilerde bir gün gazete okusam ertesi günü okuyasım gelmiyor; çünkü içim daralıyor, sıkılıyorum. sonra da okumayınca gazeteyi özlüyorum, ne çelişki!
hatırlıyorum da, birkaç ay önce Hürriyet’ in bir sayısında -üçüncü sayfa haberlerini saymazsak- hep iyi şeyler okumuştum ve içim açılmıştı, çok mutlu olmuştum o zaman.
itiraf etmeliyim ki, en sevdiğim şey magazin ve ekonomi sayfalarını okumak.
bir de Cumhuriyet var tabii, es geçmemek lazım, ki bu gazeteyi okuyunca içim sıkılıyor, resmen felaket tellalı. o yüzden haftada iki üç gün okumak kafidir diyorum, fazlası ruh sağlığı için tehlikeli.
neyse ki artık alıştım kötü haber okuyup da sakin kalabilmeye.

2 yorum:

Gamzeli dedi ki...

aRTIK GAZETELERDE CİNAYETTEN BAŞKA BİŞEY OKUYAMIYORUZ...DOĞRU DÜZGÜN BİR HABER DE YOK ZATEN...EN GÜZELİ İNTERNETTEN TAKİP EDECEKSİN BEĞENDİĞİN YERLERİ OKUYACAKSIN :)

Murat Artan dedi ki...

gamzeli, dediklerin çok doğru malesef, bir de gazetenin tadını internet vermiyor taze kokulu gıcır kağıtta gazete okumak çok keyifli.

ipekciğim, kütüphane de gazete olması ne kadar güzel, bizde ancak üniversite kütüphanelerinde gazete bulunuyor. almanya da bir gazete iki milyon satarken bizde tüm gazeteler ancak o kadar sayıda satıyor:(

julyet, ooooo nerdesin yahu, bana derdin ders mers diye ama sen de derslere daldın herhalde. şu kadın dergilerine bir imreniyorum ki sorma, bizim dergiler bir iki tane ve kadın dergileri gibi değil.

tarkan, haftasonu gelmeyegörsün, gazetenin aslını okumak bir buçuk eklerini okumak da bir saat derken etti mi sana iki buçuk saat!
ah bizim bahçe olacak bir de, yanında da sabah çayı, süper!!:))