Salı, Haziran 13, 2006

ay gülümserken

saat gece yarısını geçmiş, uyuma vakti çoktan gelmiş de geçiyordu bile. ışığı söndürdüm, derin düşüncelerle yatağıma girdim. uyumam lazımdı ama uykum yoktu, pencereyi açtım, serin bir rüzgar yüzümü okşadı, ay çıkmıştı, tam da karşımda bana gülümsüyordu. etrafında bulutlar kol geziyor, ara sıra ayın yüzünü kapatmayı ihmal de etmiyorlardı. bu güzel manzara karşısında dayanamayıp, uykuyu falan unuttum ve seyre koyuldum.

kimi zaman bulutlar ayı hiç göstermiyordu, kimi zaman da görünmese de parçalı bulutun kenarlarından ışığını taşırıyordu.
ay ile bulutun dansını seyrederken düşündüm, bu dans aslında bizim hayatımıza ne kadar da çok benziyordu. o kadar çok şey yaşıyorduk ki hayatta, kimi zaman ayın bulutun ardından çıkacağını bildiğimiz gibi biliyorduk sıkıntılarımızın biteceğini. kimi zaman da bulutun ayın ışığını kapatıp hiç göstermemesi gibi bitmeyeceğini düşünüyorduk, umutsuzluğa kapılıyorduk.
halbuki bulut, ayı hiç göstermese bile eninde sonunda yine çıkıyordu meydana. sıkıntılar da işte böyle bitecekti elbet hiç beklemediğimiz bir anda, aniden.
yapmamız gereken tek şey, ne olursa olsun umudumuzu yitirmemekti asla.
ve sabretmekti.

ben düşünürken, bir ara ay yok olmuştu. yatmaya karar verdiğimdeyse kendini göstermiş, üstelik bu sefer yanında hiç bulut bırakmamıştı. demek çok sıkıntı çeksek bile, ardından gelen aydınlık daha uzun ve daha ferah oluyordu.

benim de içim ferahlamıştı, tarif edilemez bir huzurla yatağıma uzandım, hayatta olduğum ve bu güzellikleri görebildiğim için tanrıya şükrettim, sabah aynı huzur ve mutlulukla uyandım.

5 yorum:

Gamzeli dedi ki...

Çok güzel yazılmış bir yazı...İşte insanlarda böyle...yazıyı okuyunca benim içimaçıldı yaa :)

Su dedi ki...

ne guzel yaziyosun yaaa, daha ne diyim yani, sen yaz yaz yaz!

Murat Artan dedi ki...

tarkan, o apayrı bir zevk, ne zamandır yıldızları seyretmedim, epeydir köy kasaba gördüğümüz yok, unuttuk yahu.

gamzeli,içinin açılmasına çoook sevindim:))

suuu!,çok teşekkür ederim,sağol:)) bu yazıların çoğu onbeş dakikada word de yazılmış yazılar, keşke başka vakitlerde başka kafayla göz gezdirip değişiklik yapmak istediğim yerleri değiştirdikten sonra yayınlayabilsem, ama vakit olmuyor işte.

blacklebron dedi ki...

gece geç bi saatte bende balkona çıqtıgımda ayı görüyorsam içime garip bi huzur doluyo süper harika hissediyorum kendimi .. sende de böle olmuş herald.

Murat Artan dedi ki...

lebron, evet aynen dediğin gibi. bulutlarla saklambaç oynadıkları zaman daha da güzel oluyor, tavsiye ederim:)

burcu, burada. ayrıca http://www.oasisinet.com/site.php dan video kliplerini izleyebilirsin. bir önceki postta bahsettiğim albümden colombia ve cigarettes&alcohol dinlemeni tavsiye ederim benim favorilerimdendir:))