Pazartesi, Temmuz 07, 2008

üzüm

bu yılın ilk üzümünü geçen perşembe pazarında satın aldık ve ben de size bahçemizdeki üzümlerin son durumunu göstermek istedim. bizim üzüm ancak ağustosun ikinci yarısından sonra olur, niye diye sorarsanız ben de bilmiyorum; belki bağ üzümü değil de asma üzümü olduğundandır.
Hatay' da üzüm çok yetişir, evlerin bahçelerini, balkonları asma üzümleri süsler,hem gölge yapar hem de yemiş verir. ama bizim şehirde üzümü meşhur olan ilçe Hassa' dır, üzümü pek lezizdir.
üzümlerimiz hala koruk halindeler,bu sene epey çok verdi ağacımız. annem koruk ekşisi kaynattı bahçede, yemeklerde salatalarda kullanmak için. bu fotoğraftakiler ekşi yapıldıktan sonra kalanlar dersem ne kadar bol verdiğini anlarsınız.
üzümler olduktan sonra pekmez de yapılacak, bahçede kazanda kaynayıp leziz bir şifa olacak. eğer artarsa bir de üzüm pestili yapılacak ve hepsi kışa hazır olacak.

8 yorum:

untilwesaygoodbye dedi ki...

Üzüme bayılırım da pekmez deyince içim bi garip oldu.

Hiç dayanamam pekmeze. :S

Adsız dedi ki...

Yoksa bağ ,bahçeniz varda söylemiyormusun? Ekşi oluyor değilmi bağ üzümü olmayınca.Henüz tatmadım biliyormusun dolapta var ve ben elimi sürmedim.Bitmeden yesem tam süper olacak sanki :)

Adsız dedi ki...

Unutmadan, bir sonraki post şeftalide mi sıra ? :))

AŞK... dedi ki...

bunlar şimdi pek bi ekşi olur bende bu ekşiyi çok severim işte üzümün olmuşunu sevmemde ekşisini severim :)

Aymen dedi ki...

bu aralar bende meyve ağaçları resimlerini yayınlıyorum görüntüler muhteşem.

Murat Artan dedi ki...

koray,sorma ben de dayanamam pekmeze ama bazen burnumu kapatarak içerim:)

umar,asma üzümü de tatlı olur,hatta bizim üzüm olunca kütür kütür eder süperdir.bence o üzümlere bir an önce yumul,şifa şifa:) bahçede bir şeftalimiz var ama nedense bir kısmı kurudu küçücük kaldı,o takatiyle de meyve veremez,dolayısıyla bir sonraki post şeftali değil,bilemedin:)))

forewell,ben de koruk sevmem olmuş severim,var mı eskişehir de üzüm bağları? koş bence hepsi olmadan;)

aymen,teşekkürler,ben şahsen bizzat kendim çektim:)

Handan dedi ki...

Harika gözüküyorlar. Pestil mi dedim.. Hımmmm :)

Adsız dedi ki...

üzümün ekşisini ilk defa duyuyorum bir tarif etde bizde yapalım nar ekşisi pahalıda:PPPp:p:.):):