Çarşamba, Temmuz 30, 2008

denize doğru

sahil, Akdeniz ve ötelerde heybetli Keldağı
geldiğimden beri hala denize gitmedim dersem bana inanın,evet gitmedim. geçen yaz tarlalarda yanmıştım, üstelik iki kolum da güneş yanığından su topladı, korkunçtu. ama bu yaz denizde yanmaya kararlıyım. o yüzden büyük ihtimal yarın denize doğru yola çıkıyorum.

deniz Antakya' dan ortalama 25 km ötede. biz Asi Nehri' nin açtığı vadide yaşıyoruz ve bu vadi boyunca ilerleyip denize varıyoruz. bu yemyeşil ve geniş vadi bize hem deniz yolunu açıyor çünkü bütün sahil boyunca Amanoslar uzanmış geçit vermiyor, hem de denizden nemi ve bol rüzgarı getiriyor.
bahsettiğim bu sahil dünyanın en uzun 2. sahili ve 14 km boyunca uzanıyor. eski bir antik yerleşim yerine kurulu Çevlik beldesindeki balıkçı limanından başlayıp güneyde Keldağı' na kadar kumsal hakim burada. ayrıca bu sahil caretta carettaların yuvalama yeri. bu yörede en muhteşem anlardan biri de günbatımı. denize giren güneş, kumsal ve Keldağı muhteşem bir manzaranın davetçisi.

şimdiden sabırsızlanıyorum; çünkü denizi, uzun kumsalda doyasıya yürümeyi, deniz kokusunu ve yoğun nemli havayı çok özledim. akşama doğru gidip güneş kremi almalıyım.

7 yorum:

AŞK... dedi ki...

yolun açık olsun :D

Adsız dedi ki...

Yuppi bende tatile çıkıyorum :) Gel cuma gel ,belki bende yanma fikrini kendime alıştırmalıyım.Aşiyanda beyaz külotla denize atlamak istiyorum :)

Murat Artan dedi ki...

forewell,sağol varol da yola çıkmadım,Samandağı'nda yani gideceğimiz yerde hava bugün kapalıymış,oradaki arkadaşım söyledi.zaten tuhaftır antakya da hava günlük güneşlikken orada bir gidersin hava kapalı,arada çok mesafe yok ama antakyay gelene kadar dağılıyor demek bulutlar.

hasılıkelam yola yarın çıkıyorum:))

umar,iyi tatiller,artık ben de senin gibi gel cuma gel diyorum,ah yarın bir olsa.bugün şeytan kaç kez gitseydin nolurdu sanki dedi ama ilk amacım yanmak olduğundan kabul edemedim:))

Adsız dedi ki...

hemşehrim öncelikle o güzel yorumu yazma zahmetinde bulunduğun için sana çok teşekkür ediyorum.
İvriz ismi nereden yoksa Konya Ereğli'de mi yaşıyorsun ben orayı gittim gördüm çok harika yerler var.
Asi Nehrinin açtığı vadi dedin izindeyken defalarca oralara gittim özellikle Tekebaşı Beldesinde yani senin dediğin Kel Dağın eteklerinde konakladım. Yani seninde sitene değinmek istiyorum süper olmuş emeğine sağlık. Başarılar diliyorum.

Murat Artan dedi ki...

huylu,
ben teşekkür ederim,bugün ben pek sevindim blog dünyasında hataylılar buldum niye:)

ivriz'de yaşamıyorum,üç yıl önce blog açarken ismim ne olsun diye düşüyordum ki masanın üstündeki pet su şişesinin markası "ivriz" hoşuma gitti onu koydum:)) yoksa İvriz ile bir alakam yok,tesadüf işte. asıl ismim murat,evim antakya da ama antepte üniversitedeyim.temennileriniz için teşekkür ederim:)

Aymen dedi ki...

ooo sen epey bi tatil yaptın. gel artık memlekete :) bak kupkuru topraklar, sımsıcak bi hava seni bekliyor:)

Murat Artan dedi ki...

aymen,bekleyiversin antep,ben iyice tadını çıkarayım tatilin,anteplilere inat iyice yanayım güneşte:))