Pazartesi, Haziran 09, 2008

mavi Akdeniz

İskenderun sahili
Nihayet Akdeniz’ deyim, toprağımda, diyarımda.
Nasıl ki Karadeniz deyince insanın aklına yeşil gelir, yağmur gelir, kemençe, tulum gelir; Akdeniz deyince de akla mavi gelir, güneş gelir, palmiyeler gelir. Güneydoğu’dan çıkıp da Osmaniye topraklarına vardığınız zaman önce sarı yeşile döner, sonra hava nemlenir. Artık anlamışız ki Akdeniz’ deyiz. Osmaniye’ de sokakları artık palmiyeler süsler ve bu böylece devam eder gider. Turunçgil ve zeytin bahçeleri yayılır bayırlara, ovalar beyaz gelinciklerle dolar, yani pamuklarla. Denize vardığınızda maviyi olanca güzelliğiyle seyredersiniz, güneş sımsıcak gülümsemesiyle süzülür semada.
Bana Akdeniz ruhunu en iyi hissettiren şey ise palmiyelerdir. Onların her tarafta süzüldüğünü görmek bile yeter Akdeniz’de olduğumu hissetmeye.
Akdeniz’deyken, hele de kendi şehrimdeyken huzurlu hissediyorum kendimi, rahat hissediyorum. Havasını çekmek, toprağına basmak bana mutluluk veriyor, yaşadığımı hissediyorum.
Akdenizim, Çukurovam, Antakyam.

4 yorum:

Aymen dedi ki...

Gaziantepte akdeniz saylır, doğu :))akdeniz. Sen tadını çıkar bol bol, nasıl olsa yine döneceksin:)

Adsız dedi ki...

OOO Çok güzel İskenderunu anlatmışsın ama akşamlarından bahsetmemişsin;Akdenizin.

Akdeniz akşamları bir başka oluyor
Hele birde aylardan Temmuz ise,
Bir başka,oluyor.

untilwesaygoodbye dedi ki...

İnsanın memleketi gibisi yok yaa, istediğin gibi güzel mekanlara git, ama doğup büyüdüğün yerin ayrı bir tadı var...

Ayrıca Akdenizi ben de çok severim. Ama oraları çok gezme şansım olmadı, Kemer taraflarını biraz bilirim, o kadar... :(

Murat Artan dedi ki...

aymen,gaziantep akdeniz sayılsaydı ben herhalde bu kadar yabancılık çekmezdim orada;) antepliler der bilirsin,şehirlerinde bir deniz eksikmiş:)

isimsiz,doğru akdeniz akşmaları çok başka,hele de temmuz ve ağustos ta ayrı bir güzel.

corai,haklısın memleket gibisi yok,orada bir sıcaklık var başka yerlerde olmayan.
çukurova biraz farklı bir akdeniz dir batı akdeniz e göre.bizim buralarda oradan daha farklı bir atmosfer var.bir gün illaki bekleriz;)