Salı, Haziran 24, 2008

düğün zamanı

Geçen akşamların birinde saat on civarı serinlikte biraz tur atmak için güzel mahallemi şöyle bir tura çıkayım dedim. Baktım mahallede düğün var, bir yandan çalgı döktürüyor, diğer yandan davul coşturuyor. Bizim mahalleye düğün salonu mu açılmış diye sorarken meğer düğün bir kahvehanede oluyormuş, anladım. Zaten düğünleri çok severim, oynamamak için kendimi zor tuttum, hele de çalgıya davul eşlik etmişken.

Antakya’ da yazın tam olarak geldiğini hissetmem için birçok şey var, ben de içimden onları hatıra getirip hangisinin olup hangisinin henüz olmadığını keyifle düşünmeye başladım. Mesela havalar iyice nemlenmeli, haziran biraz kuru ve serin geçer burada; sonra nemli havalar başlar ve sürekli rüzgâr eser. henüz havalar nemlenmedi o kadar. Mahalle efradı yazın sokakta oturur, kimisi kilim serer, kimisi sandalye atar, konu komşu kaynaşır, akşamları sokaklar canlıdır, millet evine tıkılıp da hangi kutuda büyük var diye merak ederek ekrana mıhlanırcasına güzel akşamını öldürmez. Sonra en önemli şey düğünlerdir, çoğu akşam bir yerlerden düğün sesleri yükselir. Düğünler coşmuşsa tam yaz moduna girilmiş demektir, cırcır böcekleri de öter oradan buradan.
Bu yaz tam dört ayrı düğüne davetliyim ben de. Bunlardan birisi köy düğünü olacak, üstelik Arap düğünü. İlk defa bir Arap düğününe gideceğim, bakalım onların adetleri nasılmış

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Yazları daha güzel oluyor insanlar,doğal ve içten ortalık daha canlı ve kıpır kıpır.Eğlenceli olur düğünler derneler.Şehirlerde değişti artık bu adetler.Göremiyorum fazla.

Aymen dedi ki...

Düğünler e lafım yok ammaaaa şehirde hele de sokaklarda caddelerde ev aralarında gümbür gümbür yapılan gürültüye hiç tahammül edemem. Antep'te evlenmenin her aşaması davul zurna çalgıyla taçlandırılır.nişan çeyiz gelin alma gelin verme adım atma... herkes saatlerce bed bozuk zangırtıya tahammül etmek zorunda gibi:)

Gamzeli dedi ki...

Her şehrin kendine göre adetleri var, güzel oluyor ama adetler, onları öylece izlemek...

Murat Artan dedi ki...

umar,yazda bir enerji var,inanlar içiçe,kışın herkes içeriye tıkılmak zorunda ama yazda bir enerji var,seviyorum.

aymen,antepteyken ara ara sesleri geliyordu şu onların meşhur yah yaaahh ları:) ben karataş da otururken koca sitenin önünde vardı bi şenlik ve kavga bile çıkmıştı.bizim iki kız arkadaş sırf şu antep düğününü göremek için tanımadıkları birilerinin düğününe gideceklerdi düğün salonuna:))

gamze,izmir in adetlerini de sen anlat bize,ne dersin;)