Cuma, Eylül 29, 2006

melankoli

Sabah kalktığımda havada bulutların kol gezdiğini görmek ya da gece yağmurun sesiyle uyanmak beni ne kadar hoşnut ediyor bilmiyorum.güne capcanlı bir şarkı söyleyerek başlamak yerine melankolik bir melodiyi bütün gün mırıldanıyor, büsbütün melankolik halimi sürdürmek niyetiyle salıveriyorum kendimi zamana. Bir gün neşeli oluyor ve etrafıma neşe saçmak için çabalıyorum; ama hiç kimsenin bunu kaldıracak takati olmadığını görüyorum. Gülüyor, şakalaşıyorum ama karşımdaki en samimi insan bile bana yetişmekte gecikiyor, sonra da gülüşüm havada kalıyor ve ben de pes ediyorum. Belki de bu yüzden bir sonraki gün durgunlaşıyorum, tıpkı sonbahar gibi. Yağmur hem dışarıda hem de içimde yağıyor sanki. Islak sokaklarda dolaşıp bir şehrin kaldırımlarını aşındırırken attığım her adımın hesabını veriyorum kendime. Düşen her damla yere çakılıp zıplıyor, sular birikip birikip saçaklardan aşağı boşalıyor. Arabaların cam silecekleri durup durup çalışıyor, bazen durmayı da unutuyor. Bir kız geliyor karşıdan, rüzgar saçlarını okşuyor, kokusunu alıp uzaklara, çok uzaklara taşıyor. Belki bir seveninin yüzünü yıkıyor kokusu, ama bunun ondan haberi bile olmuyor, olsa kim bilir ne kadar mutlu olacak.bütün bunlar olurken eve geliyorum, açıyorum müziği, en melankolik seslerden en melankolik şarkıları dinliyorum. Bazen eşlik ediyor, bazen de susuyorum. Yatağıma geçiyor ve yarının nasıl olacağını kestirmeye çalışarak uykuya dalıyorum.

6 yorum:

Su dedi ki...

ThEzgi demisti ki muz iyi gelirmis seretonin salgilamaya. Valla bende kendi melankolimden yeni yeni cikiyorum iste. sabirlar...

burada yaz yeni basliyor, o ayri tabi :)

Gamzeli dedi ki...

Haklısın bu aralar nedense milletin kaldıracak gücü yok şakayı v.s. ama sen yine de kendi ruh halini çok güzel anlatmışsın...

duygu dedi ki...

:)
o kadar güzel anlatmışsın ki...
yağmurlu havalarda yatakta keyif yapmak, süper müiklerin eşliğinde...
daha ne ister insan, her zaman da canlı olunmaz ki:)

Murat Artan dedi ki...

su, tesadüfe bak, ben de bu aralar muz yiyiyordum:)) ayrıca seretonin hormunu baş ağrısına da iyi gelir, bilir misin bilmem. biz bol bol muz yiyelim en iyisi:)))
tabii orada yaz da geliyor, bir canlanma,etrafta taze bahar kokularıyla ohhh tabi melankoli mi kalır insanda:)

tarkan, neyse biri daha var benim gibi, en iyisi biz birbirimize takılalım,espri falan yapalım,boşverelim milleti:))

gamzeli, hiç sorma valla, sen gülüp konuşurken başkaları süt dökmüş kedi gibi olunca nereye kadar azizim:))

duygu, vallahi haklısın, güzün de ayrı bir keyfi var değil mi? her anından tat almak lazım, kışın yağmurun en sevdiğim tarafı da budur işte, elde bir kupa kahve,müzik ve sıcak oda ohh ne güzel:)

U.T dedi ki...

Selam,
havalar nasıl olursa olsun senin havan süper olsun :))

Murat Artan dedi ki...

umar, seni yeniden aramızda görmek ne güzel:)