Cuma, Ekim 06, 2006

şaka

Büyük bir salondaydık hepimiz. Kimimiz birbirimizi tanıyorduk ama parmakla sayılacak kadar azdık. Meraklı gözlerle herkes birbirini inceliyordu, tabii ben de. Tam karşımda biri oturuyordu ama biraz uzağımdaydı, seçemiyordum yüzünü. Mum gibi olmuş oturuyordu, haline duruşuna bakılırsa uyuzun tekiydi. Çevirdim başımı başka şeylerle ilgilenmeye başladım. Nedendir bilinmez, gözüm yine o tarafa kaydı, ona baktıkça sinirim artıyor, ona karşı içimden hiç de hoş olmayan duygular yükseliyordu. Seçemiyordum gözlerini, sanki bana bakıyordu, böyle düşündükçe iyice sinir oluyordum. Sonunda başka şeylerle ilgilenmeyi başardım. O gece bitmişti, ondan kurtulmuştum ama şimdilik. Başka günlerde ve başka zamanlarda yine çıkıyordu karşıma. Aslında o gece göründüğü gibi hiç de uyuz birisi değildi, uyuz olsa iyiydi, hali ondan daha da beterdi, tam bir fırlamaydı. Her taşın altında çıkıyordu karşıma, o çıktıkça ben daha sinir oluyordum. Ama sonra öyle bir an geldi ki tanıştık onunla. İlk izlenimlerimi hatırlamıyorum ama sonraki izlenimlerim beni büsbütün şaşırttı, kendimle çelişmeye başlıyordum. O gıcık, uyuz, bela insan şimdi tam tersi birsi oluyordu içimde. Hayret ediyordum kendime, nasıl olabildi böyle bir şey diye. Öylesine kaynaştık ki birbirimizle, artık her akşam kahvelerimizi birlikte içiyor, uzun uzun sohbetler ediyorduk. O beni dinliyordu, ben de onu. Gecenin üçüne kadar tiyatro çalışıyorduk, daha doğrusu o çalışıyordu ben de ona yardım ediyordum. Ben Casius oluyordum, o ise Brutus, böylece akıp gidiyordu saatler.
Nefret ettiğim bir insan en iyi, en yakın dostlarımdan birisi olmuştu. Hayat bazen bize ne güzel sürprizler hazırlıyordu. Kötü gibi gözüken ama çok güzel bir şaka gibiydi her şey. Keşke hayat bize hep böyle şakalar yapsaydı.

7 yorum:

duygu dedi ki...

önyargılardan kurtulmak lazım!
sen şanslıymışsın, tanıma fırsatı vermişsin ama ya senin kadar şanslı olmayanlar...
acaba böyle kaç dost fırsatını kaçırmışızıdır??

duygu dedi ki...

önyargılardan kurtulmak lazım!
sen şanslıymışsın, tanıma fırsatı vermişsin ama ya senin kadar şanslı olmayanlar...
acaba böyle kaç dost fırsatını kaçırmışızıdır??

duygu dedi ki...

önyargılardan kurtulmak lazım!
sen şanslıymışsın, tanıma fırsatı vermişsin ama ya senin kadar şanslı olmayanlar...
acaba böyle kaç dost fırsatını kaçırmışızıdır??

Gamzeli dedi ki...

BENCE HİÇBİR ZAMAN ÖN YARGILI OLMAMALIYIZ...BAZEN ÖN YARGILARIMIZIN İÇİNDE GÜZEL DOSTLUKLAR DOĞABİLİYOR...

Adsız dedi ki...

benim en büyük özelliğim;
"şu kişiyle asla konuşmayacağım "derim.
10 dk sonra kendimi onla konuşuyorken bulurum.

"şu işi asla yapmıyacağım "derim.
ilk yapan, önde gideni ben olurum.

malesef..
neden kaynaklanıyor bilmiyorum..
çocukluğuma inmek lazım..

:)

duygu dedi ki...

bazen yazarım yorum çıkmaz, bazen de böööle üç kere çıkıyoo :)
yine de yaranılmıyoo valla :))

Su dedi ki...

bu aralar bayagi dostluk uzerine yaziyorsun, ne guzel! melankoliden de ciktik bakiyorum. Bu da guzel. Ben de veda ettim melankoliye bugun, dostlarimizin nasil bizi hep sandigimizdan daha cok kolladigi, dusundugu ve sevdigi uzerine dusundum.
keyfini cikar :)

sevgiler