Çarşamba, Temmuz 05, 2006

şehirden indim köye

uzun bir aradan sonra yeniden köye gitme imkanı bulduğum için epey bir sevinçliydim. yanıma hiçbir giysi, şu, bu almadan arkadaşımla birlikte sıcak bir öğlen saati yola düştüm.
önce ilçeye gittik, yolda yine sınırı gördüm. sonra çıktık ilçeden, istikamet köy. önce bir kasabaya girdik, Asi Nehri burada daha bir güzel akıyordu sanki. sonra kasabadan çıktık, önümüzde uçsuz bucaksız bir ova.
gittiğimiz köy ovanın ortasında, her tarafı düzlük bir yer. etraf tarlalarla dolu ve sadece köyün içinde ağaçlıklar mevcut. bir de civar köyler var ötede beride, yürüyerek rahatça gidilebilecek mesafede. gündüz insanı sinir edecek kadar çok esen bir rüzgar gece yerini sükunete bırakıyor.iki tane bakkalı var, gece canınız kola çektiğinde gidip sahibini yataktan kaldırabiliyorsunuz (biz öyle yaptık). herkes birbirini tanıyor doğal olarak, zaten çoğu kişi birbirinin akrabası.
gündüzleri hava sıcak olduğundan pek bir şey yapamadık, sadece on bire kadar uyuyup uzun bir köy kahvaltısı yaptık mis gibi havayı içimize çekerek. öğleden sonra arkadaşlar, kuzenleri falan toplandık muhabbet ettik. akşamüstü tabii ki futbol oynadık köy sokaklarında. ve en güzeli de akşam çay eşliğinde yaptığımız muhabbetler ve gece damda içtiğimiz kolalar oldu, binlerce yıldız da gecemize eşlik etti. köyün en güzel tarafı da buydu işte, yıldızlardı.
her sabah, şafakta uyanıp etraf ağarmadan dışarı da çıktım ve serin mis gibi havayı ciğerlerime çekip dümdüz ovanın ufkundan doğacak güneşi bekledim büyük bir zevkle. sonradan horozların sesi zor uyuttu beni.
şehre dönüşümüz benim için hüzünlüydü ama itiraf etmek gerekirse özlemiştim kenti.

5 yorum:

vintage biscuit dedi ki...

ben Istanbul 'da olunca Assos ' u
assos ' da olunca Istanbul ' u ozluyorum
doyumsuzmuyum acaba

Gamzeli dedi ki...

peki bu güzel güzel bahsettiğin yer neresi?

Murat Artan dedi ki...

vintage, o zaman sen git gel git gel, ikisi arası mekik doku, en iyisi:)

tarkan, vallahi doğru söyledin, aslında evin olacak köyde, sıkılınca gidip temiz hava alacak kafa dinleyip geri döneceksin. bizler aktif hayata alışmış insanlarız, şehirsiz yapamayız herhalde.

pek sevgili gamzeli,
bu köy benim yaşadığım şehir olan hatay'ın reyhanlı ilçesinin kurtuluş köyü oluyor, bizim diyarlar yani:)))

U.T dedi ki...

Hayatımda hiç köy görmedim,Hiç havasını solumadım ve suyunu içmedim.Yuh bana galiba ama böyle bir imkanım ve fırsatım hiç olmadı.Kent çocuğu olunca ve hiç bir bağın olmayınca öyle diyarlarda işte senin ballandıra ballandıra anlattığın anılarım olmadı hiç.
İyi yapmıssın muratçım

Murat Artan dedi ki...

sophia, haklısın kaçsakta kurtulamıyoruz, şehir hayatı bizi esir almış, beynimizin bütün hücrelerine zehrini yaymış. belki de esas olmamız gereken yerde değiliz biz ama işte...

umar, sağol evet iyi yaptım. köyü çok seviyorum havası suyu bambaşka oluyor. çok şey kaçırıyorsun bence bir gün mutlaka git kal fırsat olursa:)