Pazar, Temmuz 09, 2006

siz İspanyolca bilir misiniz?

...bir araya gelemeyen bir kadınla bir erkek vardı ve kadın bir gün erkeğe soruyordu:
- sen İspanyolca biliyor musun?
erkek, birçoklarımız gibi erkekçe bir böbürlenmeye kapılarak yalan söylüyor ve "evet!" diyordu, "evet,ben İspanyolca biliyorum."
aradan bir zaman geçiyordu.
erkek, kadının bir başkasıyla evlenmeye hazırlandığını öğreniyordu.
düğün günü kadından bir çiçek geliyordu erkeğe, yanına konulmuş bir kartta çiçeğin İspanyolca ismi yazıyordu.
erkek, o karta bakmıyordu bile.
yıllar sonra kadınla erkek yeniden karşılaşıyorlardı ve erkek küskün davranıyordu.
kadın, "evlendiğim gün sana gönderdiğim çiçeği almadın mı?" diye soruyordu.
aldığını söylüyordu erkek, kadın, "üstünde çiçeğin adı yazıyordu onu okumadın mı?" diye soruyordu.
ve erkeğin onu okumadığını anlayınca da çiçeğin ismini söylüyordu:
-gel beni al.
kadın son çığlığı atmış, ama erkek boş bir övünme yüzünden anlamamıştı.
o da başka bir erkeğe gitmişti...


kendi hayatınızı kendinize en iyi anlatan deneme kitaplarından birisi. kendilerini tanımak isteyen kadınlar ve kadınları tanımak isteyen erkekler için.

8 yorum:

Handan dedi ki...

Bir ara hep başucumda duruyordu, elime alıp rastgele bir kısmını okuyordum. Gerçekten çok güzel.

Gamzeli dedi ki...

okuyalım bari :)

Murat Artan dedi ki...

tarkan, mutlaka oku, çok şey katar sana.

handan,evet okuduğunu biliyorum, blogunda "kelimeler maskelerini çıkarırken" adlı yazıyı kopyalamıştın, gerçekten harika bir yazı , bu kitapta okuduğum en iyi yazıydı, hayran kaldım ona. ondan bi şeyler kopyalamayı düşündüm ama çok olurdu çünkü yazı bütünüyle atlanmaması gereken bir şey, çok çok güzel.

gamzeli, sana özellikle tavsiye ederim, mutlaka ama mutlaka oku.

U.T dedi ki...

Bir kadınla üç şey yapabilirsin:ya onu seversin,ya onun için acı çekersin,yada onu yazarsın.

demişti bir kadınla yapılan üç şey başlıklı yazısında :))Sayfa 36
...
2005 martıydı bu kitap evime postalanmıştı üye olduğum kitap evinden.Dışarda lapa lapa kar yağıyordu.İçerde sıcak bir esinti.Şöyle bir alıp baktım anlatılara.Gelişi güzel bir sayfa açtım.Bu sayfaydı.

Murat Artan dedi ki...

evet harika bir yazı umar, hatırlıyorum sonra diyor ki "ya da" yerine "ve" olabilir mi? ve bunu irdeliyor..

ÖTEKİ KIYILARDAN dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
ÖTEKİ KIYILARDAN dedi ki...

okudum. ben tam bir ahmet altan manyağıyım zaten. o yüzden yazarken takıntılarım olur. "ahmet altan bunu nasıl yazardı?" diye sorarım kendime. yazılarımın çoğu gün yüzü görmediyse bundandır.

bu arada, ben ispanyolca biliyorum.tıpkı rusça ve ingilizce bildiğim gibi. övünmek için söylemiyorum ama. öylesine.

Adsız dedi ki...

This is very interesting site... Id card start up business blackberry way oldies mp3 Librium or valium nexium cheap malpractice