Salı, Temmuz 11, 2006

inek ve civciv karışımı teraneler

geçen güz, ismi lazım değil, bir ders vardı, vizesi yaklaşınca bizim eteklerimiz tutuşmuştu tabii. eh bir de birinci sınıf olunca hoca nasıl sorar, ne eder bilemediğimizden hemen bizim pek değerli arkadaşlarımız –ben de dahil- eskilerden ne koparırlarsa bilgi getirdiler önümüze. efendim bu hoca vizede kimseye yetmiş üstü not vermezmiş de falan da filan da. sonra eski sınav soruları havalarda uçuştu, kimisi şuradan da sorarmış, şunu da sorarmış diye bir sürü istihbarat yığdı önümüze,vesselam sınav günü geldi çattı. bütün soruları* yaptım ve çıktım, baktım millet haşır huşur yazıyor hala. manzarayı görünce tırstım tabii, eyvah dedim kötü gelecek sonuç.
sınav sonuçları açıklandı, yetmiş altı aldığımı görünce çok sevindim. sonra da sınıfın durumu ortaya çıktığında o haşır huşur yazı yazan ineklerden daha yüksek not aldığımı öğrendim. nedendir bilmem ama inek olarak bilinen şahısların hepsi genel itibariyle düşük not almışlardı.
demek ki inek olarak ön plana çıkmayacaktın sınıf içinde. hiçbir idealin, hedefin yokmuş gibi davranacaktın ya da varsa bile fazla umursamıyormuş gibi olacaktın, yani fazla kasmayacaktın böyle, rahat rahat okuyacaktın okulunu. ben kendimi hiç inekmiş gibi görmediğim ve öyle de davranmadığım halde yüksek not alınca amma da garipsemiştim, herkesler de garipsemişti. marifet inek olmakta değildi demek ki, sınavda sayfalarca cevap yazmakta da değildi. biz ders arası kantinde muhabbet ederken bu adamlardan bir ikisi kütüphaneye gidip ders çalışırdı, o kadar yani. inek olmanın da bir adabı, erkanı var elbet, aslında ben bu adap erkan çerçevesinde bir ineğim diyebilirim mesela.
bir de birinci sınıf olayı var ki illet bir şey, şöyle bir düşünüyorum da halimizi, ne kadar komik durumdaymışız meğer. kim bilir üst sınıflar ne kadar dalga geçmiştir bizlerle.
siz siz olun, birinci sınıfsanız eğer, sakın üst sınıflara gidip de bir şeyler sormayın, durumun ne gülünesi olduğu sonradan çıkıyor meydana. nasıl olsa birileri gidip sorar, eder, önünüze koyar ne var ne yoksa.

* hocanın beş sorusunun dördü eski soruların aynısıydı.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Vay be ilk girdiğim sınav matematikti 100 lük yapıp 58 almıştım, 4 sene sonra son girdiğim sınav kmt sanki ikigün arayla girmişim gibi yakın yıllar geçiyooor.
ama üst sınıflarııın çok yararı olmuştuuu.....

Murat Artan dedi ki...

keep out, sahi ben hiç anlamıyorum böyle hocaları, niye hakkını vermiyorsun be adam çocuğa, bu ne yani nedir bu artistlik diyesim geliyor:)))
bu arada kmt nedir? ben çok meraklıyımdır bilesin:)

tarkan, benim de demek istediğim aynen bu işte, adabına göre inek olmak. hoş buna inek de denilmez biz sadece işin hakkını veriyoruz, değil mi?
ama sana bi tüyo vereyim bak,hazır master'a da başlayacakken hiç takmıyormuş gibi yap dersleri, ortalıkta da ders çalışırken görünme, sonra sınavda iyi not alınca "vayy be aldığı notlara bak!!" diye şaşırdıkları zaman acayip hoş oluyor.:))))
millet ders çalışırken ortalıklarda aylak aylak dolaşıp geyik yapmak sonra da eve gidince derse gömülmek, taktiğimiz bu:)

Gamzeli dedi ki...

merhaba ,

ben geldim ve gidiyorum hadi sana iyi tatiller....

U.T dedi ki...

Aslında bir hedefe bu kadar çok kitlenmek ilerki yaşamda kafada bazı tahribatar yapıyor.Derslerde dediğin gibi çok çalışıp yüksek not peşinde olup hayatın resmini kaçıran 25 ine gelip bir kız arkadaşı,erkek arkadaşı olmayan asosyal,ezik kimlikler çok piyasada...
....
Bir kadının elini tutupta onun avucunun içinin sıcaklığını ve terinin ne anlama geldiğini bilmeyen dr,müh,av.öğrt.olan hayvan dostlarıma bu sözler :))
....
Yakışacağını düşünen üstüne alınabilir :)
....
alt posttada yorum bıraktım muratçım.

Murat Artan dedi ki...

tarkan, geyik yapmak için para bile verirdim senin durumunda olsaydım:)))
önce okul sonra iş, pek bi kolaylıklar dilerim sana:)

gamzeli, teşekkür ederim efendim size de iyi tatiller,mutluluklar, her bi şeyler..:))))

umar, böyle tipler içimi bayıyor, sorma gitsin. mümkün olduğunca uzak durulası tipler oluyorlar kendileri. aşk olmadan hayatın ne anlamı ne tadı kalabilir ki sorarım size behey inek komünitesi!!
evet ders çalışmak takdir edilesi erdemli bir iş ama her şeyin de adabı var.
itidal şart!

Adsız dedi ki...

Very cool design! Useful information. Go on! » »