Cuma, Mart 03, 2006

tutku

Ankara' ya günün ilk ışıklarında ulaştım hep. bazen ılık, bazen buz gibi soğuk bir sabahta...
" altı yüz seksen kilometrelik bir yolculuktan sonra başkentimiz Ankara' ya hoşgeldiniz! " diyen bir sesle uyanır, önce ODTU ormanını seyreder, sonra kocaman bir hoşgeldinizle bizi karşılayan Dikmen' in yüksek apartmanlarından tüten beyaz dumanı seyre koyulurum. hava soğuk ama evler sıcacıktır" derim içimden. Ankaralı yeni güne uyanmakta, Başkent hareketlenmeye başlamaktadır yavaş yavaş.
Kızılay' da sabahlar sakin geçer, çok kimse olmaz kaldırımlarda. ama öğlen olmayagörsün, iki kişi yan yana zor yürür.
kimbilir kimler yürümüştür o kaldırımlarda ve diğer kaldırımlarda; Ankara' nın her köşesinde.
Atatürk, İsmet İnönü...
ve kimbilir hangi sahneler yaşanmıştır cadde ve sokaklarında.
insan bunların şuuruyla baktığında etrafına, daha bir başka oluyor Ankara.

soğuk bir günde tanıdım Ankara' yı.
ismi gibi soğuk Ankara, soğukla özdeşleşti ruhumda.
ve hep söylediler bana " Ankara bir tutkudur." diye, inanmadım onlara. ama artık inanıyorum, hem de bütün kalbimle.
bir tutkudur Ankara...
bir kere tutulmayagör, kolay kolay vazgeçemezsin.

7 yorum:

Murat Artan dedi ki...

teşekkür ederim güzel düşüncelerin için, sagol.

izmir'i ben de çok severim. ankara malesef çok soğuk bir yer, ben akdeniz de yaşadığım için sıcakla aram iyi. izmir, antalya gibi yerlerde çalışmayı isterim ama...

zorunlu doğu hizmetini de Kars'ta yapmayı çok istiyorum.

Handan dedi ki...

Ooo, Ankaralı olunmuş bakıyorum :)Şehirler içlerindeki yaşanmışlığımız arttıkça güzelleşiyorlar. (Tabi güzel şeyler yaşamak gerek :)

Murat Artan dedi ki...

Handan,
çok haklısın, alışmak gerek.kimse olmayınca da o şehir ne kadar güzel olursa olsun çekilmiyor. yaşadıkça, çevre edindikçe şehir de güzel olunca her şey zamanla yerine oturuyor. ama güzel şeyler yaşadıkça elbette... yoksa bir zindandan farksız olur.

cenkunal dedi ki...

Ankara'yı pek bilmezdim.1987 yılında üniversite kaydı için gittiğimde,gerisin geriye hemen kaçacak gibi iğreti duruyordum Ankara'da.Ama zaman içerisinde öyle bağlandım ki bu "soğuk kent"e.Benim için anlamlı bir şehir oldu çıktı.
Belki ilerde tekrar yerleşebileceğim kentlerin başında geliyor Ankara.

Murat Artan dedi ki...

Cenk Ünal, aynı şeyleri ben de yaşadım inan. ilk başta hiç mi hiç sevmedim bu şehri. Ankara bir şarkı gibi... hani olur ya ilk çıktığında beğenmeyip sonra tutkunu olursun o şarkıların. işte aynen onun gibi bir şehir Ankara.

rks dedi ki...

Ankara bir virus gibidir.
İnsanın içine girerse taa ki ölene kadar çıkmaz...
Sen de bu virusten etkilenenlerdensin..

Murat Artan dedi ki...

Tarkan, galiba son sözü söyledin: virüs. başka söze gerek yok herhalde: Ankara bir virüstür!