Cuma, Ağustos 15, 2008

sınır teli

ilk gördüğümde "bu mu sınır?" diye sormaktan kendimi alamamıştım. burası Suriye sınırı, karşı taraf bizim değil ve o bölgeler mayınlı. bir ara mayınların temizlenip tarıma açılması anlaşmasına varılmıştı ama yeni durumdan haberim yok. yol ise hemen sınırı takip ediyor burada.
sınır telini görmek çok tuhaf bir duygu, anlatmak pek kabil değil. böyle basit bir tel işte ve öteki tarafa geçmek yasak. geçsen bile sana ait değil, istediğin gibi hareket edemezsin. ne zaman düşünsem bunu, insanları ayırmanın ne garip bir dünyalık iş olduğunu hissederim ve üzülürüm. o ulaşamadığım taraftaki insanların hayatlarını çok merak ederim ama buna izin verilmez.
sınır görmediyseniz eğer, bir gün mutlaka görmelisiniz.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

İnsanlar önce zihinlerindeki sınırları kaldırmalılar sonra tellere sıra gelir.

Aymen dedi ki...

Sene içinde kudsi bir çekirdek hükmünde olması itibariyle, kadir gecesi kudsiyetinde olan ve 50 senelik ibadet ömrünü kazandırabilen Berat Kandilinizi tebrik eder hayırlara vesile olmasını temenni ederim.

Murat Artan dedi ki...

umar,çok haklısın,sözün özü diye buna denir.

aymen,çok teşekkür ederim,sizin de kandilinizi tebrik ederim.

Gamzeli dedi ki...

haklısın murat sana ktılıyorum , oraya geçsen ne olacak insan durmak bile istemez..

Adsız dedi ki...

Kemal Sunal'ın Propoganda filmi aklıma geldi.Güzel bir filimdi.

Adsız dedi ki...

Hemşerim öncelikle paylaşımın için teşekkürler. Beni yıllar öncesine götürdün. Eskiden Yenişehir gölüne pikniğe giderdik. Ne de güzel günlerdi. Ama şuan suyunun çekildiğini duydum ne güzel bir mesire alanıydı değil mi. Siteni de ara ara geziyordum. Bu güne kadar çok kez yorum yazmaya kalkıştım ama sürekli araya bişeyler girdi artık daha sık görüşmek üzere.

Murat Artan dedi ki...

gamze,insan gitmek istiyor evet,hudut teli bir bahçe teli gibi hiç değil,bambaşka bir şey.başkasının bahçesine girememeyi pek sallamazsın ama bu tel sınır teli olnuca çok başka,gitmek istiyor insan ama gidemiyor.

isimsiz,sınırı görünce o filmin ne mesaj vardiğini çok daha iyi anladım,aklıma da gelmişti zaten.

huylu,yenişehir gölüne temmuz başı gittim suyu iyiydi oralar capcanlıydı ve çok güzeldi. ama eskiden nasıldı bilmem,belki daha da güzeldi suyu daha boldu siz daha iyi bilirsiniz elbet.siz de sık yazsanız ne güzel olur,hemşehrinin blogunu okumak ayrı bir keyif oluyor:))