Cumartesi, Kasım 10, 2007

anneannem ve divanı

her haftasonu olduğu gibi bu haftasonu da bir yerlere kaçtım.sırtıma attığım gibi çantamı, ver elini otogar.kendimi oldukça özgür hissediyorum,muhteşem bir duygu bu,muhteşem!

bu sefer anneanneme kaçtım,hem de sürpriz bir şekilde.ne kadar mutlu oldu beni karşısında görünce,benim güzel anneannem.o kadar özlemiştim ki onu,hele de onunla yaptığım kahvaltıları.
anneannemin bir divanı vardır,ben kendimi bildim bileli o divanda yatar,kalkar.evinin odasında ben küçükken üç divan vardı,sonra kanepeler yayıldı, diğer iki divan kalktı ama o divanından vazgeçmedi.divanı tam pencerenin yanında ve caddeye bakıyor.evi de sobalı,mahalesinden gitmek istemiyor.biz küçükken o divanın altında oyun oynamayı çok severdik.şimdi ise küçük kuzenlerim o divanın altında oyun oynuyor.nedense çocuklar çok seviyor o divanın altını.

anneannemle yapmayı sevdiğim en güzel şey o divanında kahvaltı yapmak.hava kıştır ve içeride soba yanar.biz divana kuruluruz karşılıklı,ortamızda kahvaltı sofrası.çay sobanın üstünde fokurdar,karşımda televizyon,solumda da cadde;sıcacık odada çayımı yudumlar,kahvaltı keyfi yaparım.

umarım daha uzun yıllar yaşar ve ben güzel anneannemle bu kahvaltıları doyasıya yaparım.

4 yorum:

Gamzeli dedi ki...

Keşke benimde anneannem olsaydı ne güzel olurdu, hiç görmedim ben 1 yaşında iken vefat etmiş :((

Adsız dedi ki...

Keske bende bir arabaya binip 3500km´yi bir kac saatte alip hemencik anneannemin yaninda ola bilsem, o yasi epeyi ilerlemis ama her yaslandiginda dahada enerjik olan ve her türlü deliligi yapan sözün tam anlamiyla hala hayatin ve tüm zorluklara ragmen yasamanin tadini cikaran o muhtesem kandinin yanina...
Ne mutluki sana, istedigin zaman onu görebiliyor onun kokusunu icine cekebiliyor ve o sevdigin gecmisini cagristiran divanin üzerinde onun o sevkat dolu gözlerine bakip zevkini cikariyorsun zamanin...sevginin...ve simartilmanin... :-)
kiskandim :-(

Adsız dedi ki...

Öyle güzel yazmışsınki okuyunca gözlerim doldu, kendi anneannemi hatırladım.Annemin memleketine gittiğimizde anneanemle birlikte hemde evin damında yattığımız günleri hatırladım.Öyle güzeldiki üşüyünce ona sokulmayı unutmak mümkün değil.Nur içinde yatsın.

Murat Artan dedi ki...

gamze,belki diğer aile büyüklerin vardır senin de,benim bir tek anneannem var diğerlerini hiç göremedim.hep dedeme gazete okumayı hayal etmişimdir dizinin dibinde,ama hayalde kaldı sadece.

isimsiz okuyucum,umarım kavuşursun sevdiklerine bir an önce,onlardan uzak kalmazsın hiç bir zaman.yazdıklarını okuyunca benim de içim kıpırdadı.