Pazar, Ekim 28, 2007

a bu hayat

güneş düşmüş toprağa,sabahın en güzel vakitleri şimdi.
ben yine evimdeyim,Antakya'da.içim rahat,huzurlu.arkamdaki pencereden bahçemiz ve sokağımız görünüyor.bir de bu hayatta en sevdiğim radyonun sesi geliyor yanıbaşımda.dün gittim künefe yedim arkadaşımla,buraya gelir gelmez mutlaka yaptığım bir iş.mahalleyi gezdik tozduk;yaşlılarla,muhtarlarla konuştum,sohbet ettim.muhtarlardan kastım mahallenin hanımları oluyor bu arada.onlar ikindi vakti atarlar sandalyelerini,kilimlerini sokağa ve oturur başlarlar muhabbete.mahallede ne var ne yok çoğundan haberdardırlar.o yüzden muhtar derim ben onlara.öyleki evlerinin avlusu olsa bile çıkar sokakta otururlar;çoluk çocuk,bakkal,manav hep içiçedir burada.ölü bir mahalle değildir asla bizimki,sokaklar cıvıl cıvıldır,akşam bile.bu hareketliliği sağlayan hep mahalle sakinidir,oraya yolu düşen yabancı değildir.mahalle kültürü sonuna kadar yaşar burada.insanlar akşam televizyonun karşısına geçip dizilere dadanmaz,evle sokak birdir burada.
o yüzden çok seviyorum mahallemi.insanlar sıcak çünkü,samimi.komşuluk gibi büyük bir kültür ölmemiştir çünkü.umarım ki hiç bir zaman bozulmaz bu güzellik.

10 yorum:

Gamzeli dedi ki...

Çok güzel yazmışsın göümde canlandı vallahi, gaziantep den gerimi döndün ?

Murat Artan dedi ki...

tesekkur ederim gamze.sadece uc gunlugune dondum antakya ya tatile,simdi gaziantep teyim hala.

Adsız dedi ki...

merhabalar,

ben tesadüf eseri bu sayfaya ve hatta tam sizin bu yazdiklarinza rastladim ve cok duygulandim. Sehrimi o kadar güzel o kadar canli anlattiniz ki kendimi bir an Antakyada "muhtarlarla" oturmus hissetim ve keske orda olsam diye gecti icimden. size katiliyorum insallah bu güzellik, insallah o insanlarin o icten güzelligi hic yok olmaz ve ben her Antakyaya tatile gittigimde yabancilik cekmeden o sicak ve güzel insanlariyla kaynasirim her sene gibi tekrardan. umarim yazilarinizla beni büyülemeye devam edersiniz...tesekkürler...

sevgi ve saygilarimla

Adsız dedi ki...

İsimsiz hayranlarında artmış muratçım :)
...
iyiki istanbul da değilsin bahsettiklerine göre bir yer değil burası...
...
Aklıma şimdi antepteymişsin madem bir türkü geliyor antebin hamamları diye başlayan :))

Adsız dedi ki...

evet murat beyin yazdiklarina hayran kalmamak mümkün degil, cünkü o ülkede o kadar insan yasiyor ama sehrinin kiymetini hic bilmiyor maalesef, ben yurtdisinda dogup büyümüs olsamda aslimi unutmayanlardan ve Antakya hayranlarindan biriyim ve murat bey o sehrin kiymetini bilen o cok az kisilerden biri onun yazdiklarini icten hissetme yasama özelligini veriyor insana...

umarim beni laubali görmüyorsunuzdur bu büyük ve güzel yürekli insanin yazilarina hayranligimdan...

(kusuruma bakmayin, türkcem sizinki kadar güzel degildir ve hatalarim olduysada onlarida görmemezlikten gelin olurmu?!!! ;) )

saygilarimla...

Hilal dedi ki...

kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda:))

Adsız dedi ki...

Murat emprovize yazıyor o yüzden yazıları çok doğal ve içten.Muratı sevmemizin sebebide bu tabi yazılarında hümanizim kokuyor.Latife olsun diye takıldım murat'a sataşma olarak algılamasaydınız keşke gülüp geçseydiniz:)

Adsız dedi ki...

estagfurllah satasma olarak algilamadim, fakat benim hayranligiminda sahsi degilde o icten ve dogal anlatilan sevilen sehre dayandigini belirtmek istemistim...yalnis anlasilmak istemedim...kendimi zor ifade edebildigim icin yanlis anlasilmak istemedigimdeni yanitim...

gülüp gectim... ;-)
Hayatta gülmedigin her an kayip bir andir...ölümlü dünya...

Murat Artan dedi ki...

isimsiz okuyucum,çok teşekkür ederim şahsım adına dile getirdiğiniz güzel sözlerden dolayı.benim gibi düşünen birilerinin varlığı beni daha da mutlu ediyor,çok sağolun.ben hissettiğim şeyleri yazıyorum Umar Bey'in de değiği gibi;o şakacı ve samimi bir insandır,örnek aldığım insanlardandır.

Umar,İstanbul a hayranım ama o şehrin kendi has kimliğine hayranım ben.buralar bozulmamış ama esas İstanbul da bozulmasaydı,o şehir bambaşka olurdu şimdi.İstanbul da yaşayacağımı sanmıyoru ama oranın da kültür sanat potansiyeli beni çekici kılıyor.en iyisi gidiş gelişler yapmak,tabii yeterince para kazandığım zaman;)

Adsız dedi ki...

rica ederim ben sadece düsüncelerimi dile getirmeye calistim, bunu bir tesekkür ile kabul ettiginiz icin ve düsüncelerinizi arti yasadiklarinizi o güzel gözleriniz ile gördügünüz hayati o kadar güzel yüreklikle ve samimiyetle dile getirdiginiz icin asil ben tesekkür ederim...