Cumartesi, Mart 28, 2009

taşındım

nihayet taşındım yeni evime, hiç sevmediğim bir şey de ev taşımaktır. ama bu artık gerekliydi, çok da iyi oldu. yeni evim üniversite mahalinde şehirden uzak sakin ve yeni bir mahallede. bu sefer dördüncü katta geniş bir evdeyim. evim sabah, öğle ve akşam güneşini alıyor, yani oldukça aydınlık. eski evim şehir merkezinde apartmanların iç içe geçmiş olduğu bir yerdeydi ve arka odalar yeterince ışık almıyordu ki ben bundan hiç hoşlanmazdım. bu durum sabah uyanmamı da zorlaştırıyordu. yeni evimin yanı kocaman boş arazi, ötelerde apartmanlar uzanıyor yine, apartmanların arkasında da üniversite ve hayvanat bahçesinin ormanı gözüküyor. en azından ötelere bakınca biraz olsun teselli bulabiliyorum.
insanları hiç bir zaman anlayamadım. öyle bir hayat yaşıyorlar ki hiçbir şeyin farkında değiller. evlerine girdikleri zaman dünyaları evin içinden başka bir şey olmuyor. halbuki pencerenin dışında bir dünya var sürekli değişen. ben evimdeyken pencerenin karşısına oturup yağmuru seyredebilmeliyim ya da sabah kalkıp pencereyi açtığımda içimi açan bir manzara görebilmeli, mis gibi havayı çekebilmeliyim ciğerlerime. sokağa çıktığımda selamlaşacak birileri olmalı mahallede, bir sıcaklık olmalı orada, bir samimiyet olmalı.
ama birçok insan bunları hiç düşünmeden, fark etmeden yaşıyor, evlerine tıkılıp perdelerini çekiyor ve televizyonlarının karşısına diziliyor. hayır hayat bu kadar sıradan değil, ben hayatı yaşamalıyım. yağmur yağınca sesini dinlemeliyim, gökte geçen bulutları seyredebilmeliyim, ılık bahar havasını hissetmeliyim.
hayat budur, böyle ne kadar da güzeldir. etrafımızdaki güzellikler bizim içindir, onlara nasıl yabancı kalabiliyorlar, beton yığınlarının arasında sıkılmadan nasıl da yaşayabiliyorlar, anlamıyorum. anlamak da istemiyorum.

3 yorum:

untilwesaygoodbye dedi ki...

İnşallah bend e seneye benzer odaya yerleşeceğim. Şuanda 3 öğretmen arkadaş bir evde kakıyoruz. Ben en son geldiğim için küçük oda bana kaldı. Apartman boşluğuna bakan ve evin tam ortasında bulunan 4m X 2m boyutlarında küçük bir odam var. Mutluyum, sığabiliyorum odama ama öyle bir bahsettin ki ben de o şekilde direkt dışarı görebilen güzel bir oda istedim...

Evimizin yeri şahane. :) İlçenin tam ortasında, her yere yakın... ;)

Aymen dedi ki...

katılıyorum. öyle perdeler lahana gibi kat kat asılıyorki dışarıda neler olup bittiğini anlayamazsın hatta kimsede şikayetçi değil bu durumdan.

Murat Artan dedi ki...

koray,ben o evde yapamazdım herhalde:) umarım en kısa zamanda güzel bir odaya geçersin,elindekiyle kanaat etmen de güzel ayrıca,tebrik:)

aymen,bu insanları anlamıyorum,anlamak da istemiyorum zaten,boşver:D