Pazar, Nisan 06, 2008

halim vaktim

bende Mecnun'dan füzun aşıklık istidadı var
aşık-ı sadık benim, Mecnun'un ancak adı var
bugünlerde deli gibi kitap okumaya daldım. divan edebiyatına merak saldım, Fuzuli'den beyitler ezberlemeye başladım. o kadar merak ki eski alfabeyi öğrenip elyazmalarını okuyabilmeyi ve sağa sola kendi elyazımla beyitleri karalayabilmeyi hayal ediyorum.

baharı arzu ettiğim gibi yaşayamamaktan dertlendim.doğru düzgün yağmur görememekten,şimşeklerle yıkanan pencerelerimi seyredememekten muzdaribim.kara bulutlar çöksün, yağmur yağsın günlerce,olmaz mı...kendimi melankolik şarkılara attım böylece.mesela şu şarkı iyi gider:

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Beyitler çok anlamlı ve üstünde çok şey ifade edilebilir.Aşkı hissetmek ve göstermekte bir hüner ve yetenek istiyor.Fuzulinin kendi duyduğu aşkı mecnunun leylasına duyduğu aşktan daha üstün tutmasını atışma olarak görüyorum.

''Bende mecunun duyduğu aşktan daha fazla aşk var,asıl sadık aşık benim mecnunun adı var derken.''

Şimdi bende fuzuliye sataşabilirim öyleyse :)Seninki aşk'mı asıl bendekine bak diyerek.

Divan edebiyatı böyle bir şey işte...

İstanbulda yağmur var bugün.Camlara vuran yağmur taneciklerini seyrettim dışarı bakarken.Kendimi yollara koyup bir sahilde cama vuran yağmur eşliğinde kahve içmeyi hayal ettim.

Yağmurda yürümek sahil boyunca.Sırılsıklam eve gelip sıcak bir kakao içmek ya da...

Hepsi hoştular,zihnimden kaybolana kadar.

Aymen dedi ki...

Divan edebiyatı mı, Fuzuli mi, benden uzak dursun kabus geri dönmesin :)
Yağmur yağmaz oldu bu memlekete. Hava boğuk yağmur bulutlarıda gökyüzünde ama faaliyet yok. Yağan yağmurda ıslanmak, camları yıkarcasına yağmura tutulmak buda bana göre değil galiba:)

Murat Artan dedi ki...

umar,dünyada yazılmış en güzel leyla ve mecnun hikayesini anlatmak , kalpte çok büyük bir aşkı beslemekle aşkı bilmekle tanımakla alakalıdır herhalde.
bu noktadan sonra bir de anlatabilmek işi var tabii.

bu yazıyı yazdığımın akşamı antepte yağmur yağdı ve ben de dışarıdaydım,nezleden yeni çıkmışım ama aldırmadan ıslandım,daha çok isterdim ama çabuk kesildi,ona da şükür çünkü havayı toz bulutları kaplamıştı büsbütün çamur olarak indi yere.

aymen,hayırdır merak ettim divan edebiyatı ile ilgili kötü anılar var herhalde:)