Pazar, Kasım 26, 2006

susamak istiyorum

Kışın gelmesiyle birlikte bende bir susamak özlemidir başlıyor, su içmeyi özlüyorum, hem de çok. Bazen kana kana su içesim geliyor şöyle. Bazen işime gücüme dalmışken birden fark edince ciddi anlamda susadığımı, öylesine seviniyorum ki, zevkle su içebilecek olmanın keyfi başlıyor bende. Hemen mutfağa gidip şöyle damak tadıma uygun soğuklukta güzel mi güzel suyumu içiyorum ve küçük de olsa mutlu oluyorum.
Niye bu kadar susamayı özlediğimin ve niye bu kadar az su içtiğimin sebebi ise bol miktarda tükettiğim çay, kahve, salep gibi sıcak içecekler. Sabah kalkıyorum, önce kahvaltıyla içtiğim çay, ardından mutlaka kahvaltı sonrası çayı, en az bir bardak. Sonra ilk ders arasında içtiğim kahve var, mutlaka sade olacak. Daha sonra öğlen yemeği arasında içtiğim kremalı kahve var. Bazen arkadaşlarla ya da hocalarımızla içtiğimiz çaylar oluyor. Sonra ya beş çayı, ya da akşam çayı. Akşamları yorgunluğumu alması ya da uykumu kaçırması için içtiğim kahve ya da uykumu getirmesi için içtiğim salebi de eklersek bir günüm tamam olur. Bu kadar çok tüketilen sıvının üstüne su içmek biraz zor oluyor doğal olarak. Sonra da susayınca böyle mutlu oluyorum işte.
Salep dışında pek de faydalı şeyler tüketmediğim açık olsa da ben onlarla mutluyum, onlar benim sıkıntılı ya da mutlu anlarımın küçük boşluğunu dolduran vazgeçemediğim şeyler, benim küçük mutluluklarımın birer parçası. Keyif alıyorum onlarla geçirdiğim anlardan. İçmek için değil, keyif alarak, haz alarak içerim çayımı, kahvemi. yalnızlığınızı, sıkıntınızı, yorgunluğunuzu; mutluluğunuzu, keyfinizi paylaşan, sohbetleri koyulaştıran, samimiyeti arttıran en güzel araç bence.

Gidip bir kahve içeyim bari.

10 yorum:

Can dedi ki...

ihmal etmemek lazım ama olmuyor kışın unutuluyor su içmek.

diğerleri onun yerini tutamasa da hepsinin yeri ayrı.

Adsız dedi ki...

Çay içmeyi bir türlü sevemedim.Çay sigara,çay sigara yapanlardanda nefret ediyorum.Tiksiniyorum bilmiyorum neden?sabah kahvaltılarında bile çay tiksindirmeye yetiyor.Su yaz kış farketmez dehşet içiyorum günde 1 lt den fazla kesinlikle üstad bu duruma bir son ver bence bu kadar çok tüketmeni tavsiye etmem :)Dengesiz alınan sıvıların faydası olmayacağını düşünmen lazım azalan verimler yasasımıydı neydi iktisatta geçiyordu

Gamzeli dedi ki...

Bende aynı sen gibiyim...Kahvaltı çayı, kahvaltıdan sonraki çay ve kahve...Ama tabiki benim kahvem mutlaka bol sütlü olucak öteki türlü nedense ağır geliyor içemiyorum o kadar çok kahveyi sevmeme rağmen :)

duygu dedi ki...

hımm di mi amaa yaa şmmle misss gibi kokan bizim oralarınn kahvesindennn sürekli tüketesimm var bu aralar
cuma günü geldi taze mi tazee :)))

bu arada çıkıntılık yapmayayımmm suyu da ihmal etmeyelimmmm:))

Murat Artan dedi ki...

skullcan,evet hepsinin yeri ayrı, ihmal etmemek lazım, içesi olmasa bile içmeli insan;nitekim vücudumuzun çoğu sudan oluşuyor,şimdi suyun ilevlerini saysam sana ooo,en iyisi susayım ben:)) bu arada,hoşgeldin:)

umar, çaysız olmaz ki! bak ben sana bir çay yapayım, böyle özene özene,en ince çay yapma tekniklerini kullanarak tabii, bak o zaman belki seversin. çayı sevebilmenin en güzel yolu işin erbabını bilen, bu işe sevgisini katan birinin elinden içmek,yanına da sıcak bir sohbet,tamam:)) varsa böyle biri,dene bakalım:)) çok tüketmek konusunda hak veriyorum sana,işin bu yanını hep düşünürüm ama verdiği keyiften vazgeçemem. ama su içmem lazım.

gamzeli,harikasın:)) sadece sabah sütsüz içerim. alışman lazım,yoksa ağır gelir. ama alışınca çok çok güzel oluyor,şiddetle tavsiye ederim.

duygu,sorma yahu,taze taze kavrulan kahvelerin kokusunu sokakta yürürken içine çekmek harika bie şey. zaten baharatçılar çarşısına gitmeyeyim, ne varsa uzun uzun çeke çeke geçerim oralardan.

Yeditepe İstanbul dedi ki...

Hiçbir zaman öyle kahve bağımlılığım olmadı. AMa kahve kültürü olanlara da özendim sen gibi :)
Fakat çok güzel anılarım vardır kahve ile. Bazen karşındakinin yaralarına öyle ilaç olur ki...

Adsız dedi ki...

hadi bakalım sen yaparsan belki içmeyi denerim :)

Su dedi ki...

bak, nasil kahve getirdi aklima simdi! burda su anda masaustum "now:mostly sunny, 29C" diyo. ben sicakta da kahve icenlerdenim.

Gamzeli dedi ki...

Bir kaç kere denedim ama bana göre değil...Kahvesi az sütü bol olucak...Nereye gitsek kafeye falan alışkanlık oldu artık hep söylüyorum öyle :)

Murat Artan dedi ki...

özgür, tam da üstüne basmak istediğim nokta işte anılarında yaşadıkların.

umar, tamamdır;mümkün olan en kısa zamanda:))

su,sıcakta ben de kahve içerim ama kışın daha çok içiliyor ve daha keyifli oluyor.

gamze, bir kaç kereyle olmaz işte,alışana kadar devam,alışınca muhteşem bir kahve tadı alıyorsun. doya doya kahve tadı alıyorsun, kahve içtiğini bütün hücrelerin hissediyor:)