Çarşamba, Kasım 29, 2006

sıcak çikolata

iki gün önce öğleden sonra arkadaşımla rastlaştım sokakta, kitapçıya gittiğini söyledi, yeni çıkan bir kitabı alacakmış, bana da gelmemi söyledi ve gittik. zaten en zevk aldığım şeylerden birisi de kitapçıya gitmektir. arkadaşım aldığı kitaptan bir tane de bana aldı hediye niyetiyle. tam ağzımı açmış teşekkür etmeye hazırlanırken beni susturdu ve " teşekkürünü duymak istemiyorum, ne zaman bu kitabı okur bitirirsin, o zaman bana teşekkür etmiş olursun." dedi. böyle demesinin sebebi ise belliydi, son zamanlarda fazla kitap okuyamadığımdan. bundan sürekli şikayet ettiğimi biliyordu, o kadar yoğun bir dönemden geçiyorum ki, kitap okumayı bırakın gazete bile okuyamadığım aşikar. o kadar çok özledim ki şöyle rahat kafayla kitap okumayı, sabah kahvaltısından sonra elime gazete alıp karıştırmayı, köşe yazarlarını okumayı. geçen seneyi hatırlıyorum da, anneanemlere gitmiştim, akşam on bir gibi sıcak çikolatamı hazırlayıp yatağıma geçer doya doya kitap okurdum. beş altı tane kitap almış ve dizmiştim yatağımın yakınına, hepsini okumak için can atıyordum. arkadaşım telefondan mesaj atmıştı, şu kitabı okudum, muhteşem bir şey, hemen bugün al diyordu, hala saklıyorum o mesajı telefonumda, silmedim. geçen yaz gittiğimde o kıştan kalma sıcak çikolata paketlerini gördüm, bitmemiş iki üç tane kalmış, kimse de içmemiş.
özledim, hem de çok özledim; kitap okumayı da, anneanemi de.

11 yorum:

Su dedi ki...

yaaa, bunu okuyunca ben de senin anneanneni ve sicak cikolatalarini ozledim. oyle guzel canlandirdim ki kafamda bi anda! ben de bu aralar hic kitap okumuyorum. normalde basladigim bir kitabi bitirmek 3 gunden fazla surmezken; elimde kac haftadir ayni kitapla dolaniyorum. yok, yok; iyi hatirlattin

Gamzeli dedi ki...

haklısın Murat, kitap okumayalı baya bir uzun zaman olmuş şmdi hatırladım ama fırsat bulamıyorum ki..Aslında buluyorumda bulmuyorum...

Murat Artan dedi ki...

su, benim yerime de oku:)) ah ah ben de çok özledim çok, sıcacık odada sıcak çikolatam ve kitaplarım... ve anneannem.

gamze, eğer o fırsatı buluyorsan ne mutlu sana,hemen değerlendir,eğer başlarsan ardı gelir zaten.bir bırakınca zaten çorap söküğü gibi geliyor okumuyorsun ama tekrar başlamayı başarırsan hemen toparlanırsın.

duygu dedi ki...

:((( ben de anneannemi çoooooook özledimmm yaaaa :(((((

hayattayımmm bu arada uğruuyorumm herkese sadece yazmıyorumm.
gittimm ama gelemmiiyorumm bi türlü :)

Adsız dedi ki...

Verilecek en iyi hediye kitaptır.Hangi kitap hediye edildi sana?

DRNEFES dedi ki...

ben de merak ettim sana hangi kitabı aldıını..aslında iyi bir okuyucu arkadasına elinde olmayan kitabı alır ki okuduktan sonra değiş tokuş etsinler dimi;)

Handan dedi ki...

Ben de.

Gamzeli dedi ki...

Çok doğru ama hala elime almadım...

Murat Artan dedi ki...

ooo kimler gelmiş böyle, handan hoşgeldin,sevindirdin bizi yahu,zaten tahmin ediyordum geleceğini, sonunda geri döndün:)) eskiler tekrar geliyor, ne güzel:))

duygu,eh sen de yaz artık;)

umar ve menapoz abla, kitapın adı bende kalsa iyi olur,mazur görünüz,affınıza sığındım. bence de en güzel hediye kitaptır.

gamzeli, ben başladım bile kitaba, böyle roman değil de anlatı kitabı olunca rahatlıkla okuyup konudan kopmadan devam ettirebiliyorsun,tavsiyem anlatı ya da deneme al eline ilk olarak:)

Adsız dedi ki...

Hadi bakalım sana özel olsun :)

Gamzeli dedi ki...

En kısa zamanda alıcam Murat..