Pazartesi, Mayıs 26, 2008

yaz rüyası

yazlar en güzel taşralarda yaşanır.
güneş erkenden doğar dağların ardından. son serinliktir bu, uzun ve sıcak bir gün olacaktır.
kalkarsın miskinliği bırakıp erkenden, o serinlikte yüzünü yıkarsın bahçedeki çeşmeden.
ev kalabalıktır malum, sülaleden yakınların buluşmuştur. ev sahibi çoktan kalkar ve kahvaltı için hazırlıklara başlar. işçilerden hanımlar leziz taze ekmek pişirir tandırda ya da saçta, kokusu gelir buram buram. iki katlı evin önündeki avluya serilir uzun bir sofra. taze köy peyniri, biber kızartması, kef, katıklı ekmek, kızarmış çökelek, tuzlu yoğurt, domates, zeytin ve sıcak ekmek.
kahvaltı uzun olur, tadına doyum olmaz; çaylar dolup boşalır, yemekten sonra da devam eder. sıcak iyiden iyiye hissettirmeye başlar kendini ama ağaçlar kapatmıştır evin dört bir yanını. kimi işçilerin yanına çalışmaya gider, kimisi kalıp öğlen yemeğine hazırlığa başlar. kimisi de suya yüzmeye gider sıcaktan önce.
herkes öğlen yemeğinde buluşur, yemek biter millet mayışır. hamakları kapan kapar, kapamayan içeri geçer. avlunun bir köşesinden türküler çalar sıcak öğleden sonrasının sessizliğinde. uzaktan kubağaların sesi yankılanır, sineklerin vızıltısı, cırcır böceklerinin çığırtısı duyulur. herkes serinliği beklemektedir.
akşama doğru hoş bir esinti çıkar, tam da çay vaktidir. güzel sohbetler edilir, sonra akşama hazırlık başlar. güneş batmaya yakın suya yüzmeye gidilir, martlıların akşam ziyafeti seyredilir. sandalla akşam sefası yapılır, suda taş sektirilir.
yaz akşamları başkadır, avluda yemek yenir. eğlenceli sohbetler edilir, işçiler de bizimledir. oyunlar oynanır, çoşulur da silah bile sıkılır.
terasa uzun yataklar serilir, kadınlar ve çocuklar birlikte yatar. o yastık muhabbetleri ve kahkaha krizleri ne güzeldir. binlerce yıldızı seyrederek uykuya dalınır.
yazlar ne güzeldir, hele de taşradaysan.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Bir günün doğuşuyla gelen insan manzaralarının huzurlu,sukunetli havasını yaymışsın burdan biz kentlilere.İnsanın işi gücü bırakası geliyor.

Adsız dedi ki...

çok beğendim,benim çocukluğum aklıma geldi.Duygularını çok güzel ifade etmişsin yüreğine sağlık.

Adsız dedi ki...

Ben yaz mevsimine dayanamam her halde çok üşüyen biriyinm soğuğu çok sevmiyorum,yaz aylarınıçok seviyorum. BENİ BU GÜZEL HAVALAR MAHVETTİ Beni bu güzel havalar mahvetti
Böyle havalarda istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden
Tütüne böyle havalarda alıştım
Böyle havalarda aşık oldum
Eve ekmek tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum
Şiir yazma hastalığım
Böyle havalarda nüksetti;
Beni bu güzel havalar mahvetti.
ORHAN VELİ KANIK

Aymen dedi ki...

Saydığın lezzetli kahvaltılıkları gözümün önüne geldi. Biberli ekmekten bahsetmemişsin yalnız:)

Murat Artan dedi ki...

umar,şehrin tozu dumanında bir yaz hayal bile etmek istemiyorum ben.

isimsiz,çok teşekkür ederim,şiir için de ayrıca.

aymen,biberli ekmeği ben sıcak çayla yiyemiyorum:) aklıma gelmişti ama yazmadım o yüzden;)