Cuma, Şubat 01, 2008

Antakya ve ılık bir kış sabahı 2

Vali Ürgen Alanı'ndaki heykelin altına işlenmiş Hatay mozaiklerinin bir kopyası.milattan öncelere dayanan asırlık tarihiyle bu topraklarda güzide mozaik yapılar bulunmuş ve müzede sergiye açılmış.şu anda dünyanın ikinci büyük mozaik müzesi konumunda.
tarihi Antakya yapılarından eşsiz güzellikte bir yapı daha ve şu anda valilik binası olarak kullanılmakta.zeminin meyilli olmasından dolayı fotoğrafta eğik durmakta.binaya girişte tam ortada sizi geniş bir merdiven karşılamakta,dolayısıyla saray tarzı bir yapısı var bu binanın,dış ihtişamı da buna bir delil olarak görülebilir.
valilikten çıkışta tam karşınızdaki cadde burası.çevreleyen binaların büyük çoğunluğu tadilattan geçerek tarihi yapısı korunmuş olmakla birlikte ileride sağda görülen yapının haraplığı göze çarpmakta,umulur ki en kısa zamanda o da elden geçer.tam ilerideki kubbeli yapı ise yine tarihi olan ortodoks kilisesi,avlusuyla birlikte hepsi taş yapı.cemaati oldukça fazla olan bu kilisenin her akşam ve pazar sabahları çanı çalar.özellikle akşam çaldığında civardaysanız bir müddet sonra okunan ezanla birlikte kendinizi bambaşka bir şehirde hissedersiniz.
kimi şehirlerin Ulu Camisi yenidir,kimilerinki tarihi,Antakya'ya da yakışanı tarihi olmasıdır herhalde.dikdörtgen şeklinde tamamı taş bir yapı ,avlusu iki taraflı,ön tarafı görmekteyiz;arka tarafta ise bahçelik ve türbe ve mezarlar mevcut.çok eski zamanlardan bugüne kadar gelen mezarlar hala dimdik ayakta.sabah olduğu için üç kapısı da kapalı ama avlusu hiç boş kalmaz,çarşının tam ortasında çünkü.
Posted by Picasa

6 yorum:

Aymen dedi ki...

Antakya ya çocukken gitmiştim, hayal meyal hatırlıyorum. Çok sakin sessiz bir kente benziyor resimlere bakılırsa hiç insan yok, yada sen bu resimleri sabah erken vakitlerde çektin.

Gamzeli dedi ki...

Senin sayende bizde gezdik gördük güzel yerlermiş, paylaştığın için sağol

Hilal dedi ki...

Antakya çok merak ettiğim yerlerden biri.Antakya'lı bir arkadaşım vardı anlatırdı orları hep.İnş.birgün orayı da görmek kısmet olur.
Fotoğrafları paylaştığın için teşekkürler...

Adsız dedi ki...

resim eklediğini görünce okumadan yorum yazma gereği hissettim kusura bakma çünkü sen pek resim ekleyen biri olmadığın için önce şaşırdım sonra sevindim.Aslında ilk fırsat bulduğumda bu şehre gelmeyi çok istiyorum.

Murat Artan dedi ki...

aymen,aslında pek sessiz değildir,ben sabah çektiğim için pek kimse görünmüyor yolarda.bir de kalabalık çarşıları çekmedim,o da başka sefere.antakya öyle üç beş fotoyla bitecek şehir değil;)))

gamze,teşekkür ederiz,ama sadece bu değil antakya,daha güzel yerler var çekmediğim,bir gün bekleriz.

hilal,sizi de bekleriz efendim,gelin çekinmeyin:)) ben teşekkür ederim.

umar,bence bir an önce tanımalısınız,gelmeden önce şöyle bir ön plan yaparsanız daha iyi olur,çünkü iyice bilerek gezerseniz daha bir esaslı olacak,ben de seve seve kılavuzluk ederim size tabii.

Adsız dedi ki...

BİR MEMLEKET İSTERİM
Memleket isterim
Gök mavi dal yeşiltarla sarı olsun
Kuşların çiçeklerin diyarı olsun

Memleket isterim
Ne başta dertne gönülde hasretolsun
Kardeş kavgasına bir nihayet olsun
Memleket isterim
Nezengin fakir nesen ben farkıolsun
Kış günü herkesin evi barkı olsun
Memleket isterim
Yaşamak sevmek gibi gönülden olsun
Olursa bir şikayet ölümden olsun.
CAHİT SITKI TARANCI