Pazar, Eylül 12, 2010

güneye iniş

yalçın dağlarıyla ve eşsiz havasıyla güzel Erzurum'u bırakmak, ondan ayrılmak bu sefer beni çok üzdü. sabah erkenden evden çıkıp son kez o güzel havayı ciğerlerime çektim, öteleri seyrettim ve doğanın sesini dinledim. sonra ikibin beş yüz metreden inişimiz başladı ailecek. ta Antakya'ya, sıfır metre denize varana kadar.
erzurum-bingöl yolunda harika bir göl burası. manzarası süper, hele bir de tepelerden birinde bir köy var göle nazır...içim gitti. sabah serinliğindeo köyde ne güzel kahvaltı yapılır. köy ekmeği, taze peynir of of.
doğunun coğrafyası o kadar güzel ki. biz de böyle derin vadilerden ırmakların açtığı yollardan onları takip ede ede ilerledik. erzurumun o yükseklere has çayırlık doğasından sonra bingöle doğru inişimizde bizi yeşilliklerle dolu manzaralar karşıladı. öylesine yeşilki bazı yerler, insan şaşırıyor. çünkü zihinlerde hep doğunun bozkır olduğu olgusu hakim.
burası malatya-gölbaşı yolunda soğuk suyuyla meşhur erkenek beldesinden sonra geliyor. sarp dağları tepeleri olan bir vadiden geçerken bu şirin durakta mola verip dağdan gelen şu mis sudan içtik. taze üzüm ve dut kurusu aldık.
 o kadar şirin bir yerdi ki işte görülüyor. bir sürü taze meyve vardı, incir kurusu falan.
 işte yurdum doğu akdeniz. ona varınca, kokusunu duyunca,dört bir yanına dağılmış sevdiklerimin yakınımda olduğunu hissettikçe içim sımsıcak oluyor.her şey gözümde sevimli, munis, tanıdık. mutluluğum, yaşam sevincim artıyor. yurdum, toprağım,her şeyim.
burası maraş. tipik bir akdeniz görünümü. düzlüklerde sarı sarı başaklar ve yeşil sebzeler,tepelerse tipik makiliklerle dolu. 
 ve sıfır metre. antakyaya varır varmaz biraz dinlenip denize gittim. ne çok özlemişim evimi, mahallemi, dostlarımı.

4 yorum:

Aymen dedi ki...

erkenek i gördün demek temiz havasını solumak soğuk suyunu içmek iyi gelir.

Gökhan dedi ki...

Sayende gezdik doğuyu :)

erkenek dedi ki...

Erkenek Hakkında daha fazla bilgi istiyorsanız bu siteyi ziyaret edin

Ataşehir Restaurant dedi ki...

Manzara Resim leri gerçekten cok güzel